מכון אולטראסאונד לבדיקות במהלך ההיריון

זוגות צעירים, אתם בוודאי מתרגשים לקראת הלידה הצפויה ואולי קצת חוששים. לשם כך יש מכוני אולטראסאונד בהם אפשר לעשות בדיקות שונות שיכולות לזהות בעיות כאלה ואחרות. אם הכל תקין, אפשר להיות שקטים לפחות בעניין הבריאות של התינוק העתיד להיוולד, שהיא הדבר החשוב מכל.

בכל מכון אלטראסאונד בצפון אפשר לעשות שקיפות עורפית וסקירת מערכות. הבדיקות האלה מאפשרות גילוי מוקדם של בעיות פיזיות שונות בתינוקות. הדבר החשוב ביותר לכם ולכל הורה אחר הוא הידיעה שהתינוק מתפתח בצורה הנכונה ושאין סיכוי שתהיינה לו בעיות שונות לאחר שייוולד. הבדיקות האלה יכולות לזהות בעיות, ולחילופין, הן יכולות להעניק לכם ראש ולב שקטים.

שקיפות עורפית בצפון היא סוג של בדיקת אולטראסאונד שבה מודדים את העובר ואת עובי האזור השקוף לגלי קול שמיקומו בעורף של העובר. כשבודקים את שני אלו, בשילוב עם הגיל של האישה שבבטנה העובר, אפשר לבדוק מהם הסיכויים שלעובר יהיו פגמים כרומוזומליים שונים שקשורים למערכת העצבים. הפגמים הנפוצים הם מומים בלב ותסמונת דאון.

הסיכוי שלתינוק יהיו את הפגמים האלו נמדד לפי עובי הנוזל הצווארי. ככל שהוא דק יותר, כך קטן הסיכוי שיהיה לו פגם עצבי, ולהיפך. זו גם הסיבה לשמה של הבדיקה. עם זאת, אי אפשר לאשר או לשלול באופן וודאי הימצאות של פגם כרומוזומלי וכדי לקבל תוצאות וודאיות צריך לעשות בדיקות נוספות, שחלק מהן מוכרות לכולנו, כמו בדיקת מי שפיר.

את בדיקת השקיפות יש לעשות בשבוע ה 11 עד ה 13 להיריון או בחודש ה 12 עד ה 14 להיריון.

מומלץ לקיים סקירת מערכות בצפון בגלל הסטטיסטיקות- יש סיכוי לשלושה עד ארבעה אחוזים של מומים מולדים בקרב התינוקות. אומנם אלו אחוזים קטנים, אך כשמדובר בבריאות התינוקות, אלו הם אחוזים גבוהים ולא כדאי לקחת את הסיכון.

נשים שבעבר ילדו תינוקות עם מום מגדילות את הסיכוי שלתינוקות הבאים שלהן יהיו מומים גם כן. למעשה, נשים אלה נמצאות בקבוצת סיכון גבוה ולהן הבדיקה קריטית עוד יותר.

חסר של איבר מסוים והתפתחות לא תקינה של איברים מעידים על מומים, ואלו הם מומים שכיחים יחסית. חלק מהמומים מופיעים בשלבים מתקדמים ומאוחרים בהיריון, ולפעמים רק לאחר הלידה. עובדה זו מראה שני דברים: ראשית, הסריקה לא יכולה לאשר או להפריך הימאות מומים באופן וודאי. ושנית, ניתן לראות כי יש חשיבות רבה למעקב רפואי לאורך כל ההיריון.