מניות ואופציות מעוף – מורה נבוכים

מניות ואופציות מעוף הן כלים פיננסיים להשקעה שמצטלבים בנקודת מפגש בעולם האופציות הדיגיטאליות שהפכו למאוד פופולאריות בקרב משקיעים פרטיים בתקופה האחרונה. מהן אופציות דיגיטאליות? כיצד מניות קשורות לתחום? מה פוטנציאל הרווח בעולם האופציות הדיגיטאליות? כל התשובות בהמשך.


אופציות מעוף דיגיטאליות– מהן?

אופציה היא הסכם חוזי בין רוכש למוכר המאפשר רכישה/מכירה של נכס כלשהו במחיר קבוע בתאריך עתידי. הזכות למכור/לקנות במחיר הקבוע תלויה בתנאים הרשומים באופציה, אם התנאים מומשו, ניתן לרכוש/למכור את הנכס במחיר הנקוב. למעשה, המשקיע מנסה לחזות עליה או ירידה בערך הנכס ולהרוויח ממנה. אופציות דיגיטאליות מאפשרות למשקיעים להרוויח מבלי לרכוש או למכור את הנכס בפועל אלאל על ידי חיזוי בלבד.


מה בין מניות ואופציות מעוף?

אופציות מעוף ניתן לרכוש על נכסי בסיס רבים כולל מניות. כך למשל ניתן לרכוש מניות ואופציות מעוף על מניית טבע הישראלית, מניית מייקרוסופט, מניית אפל, מניית טושיבה, מניית כיל וחברות גדולות רבות אחרות. המטרה כאן היא לחזות האם ערך המניה יעלה או ירד. במידה והמשקיע חושב שערך המניה יעלה הוא ירכוש אופציית 'קול', במידה והוא חושב שערך המניה ירד הוא ירכוש אופציית 'פוט'.
האם מסחר במניות ואופציות מעוף דיגיטאליות עדיף על מסחר בורסאי?
אופציות וחוזים עתידיים נסחרים בבורסה הישראלית ובבורסאות העולם, בין סוחרים וברוקרים, בתי השקעות ובנקים. המסחר הבורסאי באופציות הוא תחום מורכב למדי שדורש ידע, היכרות עם מערכת הכלכלה העולמית והישראלית וכלים למסחר פיננסי ומסחר בניירות ערך. לאומת זאת, מניות ואופציות דיגיטאליות אינן תחום מורכב כלל וכלל, למעשה המסחר באופציות דיגיטאליות מאוד פשוט ולא דורש הבנה מעמיקה של רזי שוק ההון. נדרש ידע בסיסי בלבד שבעזרתו כל אחד יכול לנסות ולהרוויח דרך רכישת מניות ואופציות מעוף.
כמו כן, מסחר באופציות מעוף עדיף למשקיע הפרטי בשל הסכומים הנמוכים הדרושים להתחלה לאומת הרווח הגבוה. בעוד שמסחר במניות אופציות מעוף בבורסה דורש סכומים גבוהים, מסחר באופציות מעוף דיגיטאליות דורש לא יותר מכמה מאות שקלים בודדים. אופציה אחת יכולה לעלות אפילו 100 שקלים או פחות.
מסחר באופציות מעוף – כמה אפשר להרוויח?
אופציות מעוף מאפשרות לכל מי שרוצה להרוויח סכומים נאים ממסחר אלקטרוני לעשות זאת בקלות יחסית. מה הם סכומים נאים? ובכן, אופציות דיגיטאליות סטנדרטיות מציעות בין 65% תשואה לבין 85% תשואה, בהחלט רווח נאה בהתחשב בקלות המסחר. אופציות מרכבות יותר כמו אופציות 'נגיעה' למשל בהן המשקיע נדרש להחליט הם ערך נכס הבסיס יגיע בשלב כלשהו במהלך חיי האופציה לערך הנקוב בה, יכולות להניב תשואה של בין 200% עד לתשואה של כ-600% ואף יותר. ההשקעה באופציות מעוף מאוד משתלמת למי שלוקח את הזמן ללמוד מעט על התחום ועל השקעות באופציות מעוף דיגיטאליות.