מסגרות – כמעט כל העובדות שיש לדעת בעניין מסגרות ועל אודות מסגר

מסגרות הוא שם המקצוע, ומסגר זה שמו של בעל המלאכה. כשמעוניינים לרכוש ידע במסגרות קיים צורך ללמוד קורס ייעודי אשר בסופו מוענקת תעודת מסגר. מקצוע מסגרות הינו מקצוע שכולל ידע ובקיאות בתוכניות בניין, מיומנות בהלחמה ועוד כל סוגי חומרי עבודה הקשורים למסגרות. את כל הידע הנ"ל משיגים בקורס מסגרות. מסגר הנו אומן המתכת. כשמעוניינים להצליח בעבודה יש צורך בחוש טכני ובאהבה לאומנות.

מסגרייה – מקום מלאכתו של המסגר

1. מסגרייה הינה בית עסק קטן שלא רוצה להיעלם. על אף הייצור התעשייתי של מוצרי מתכת שונים עדיין יש דרישה רבה למסגר בעלי ניסיון וחוש אומנותי שיוצרים עבודות מיוחדות ומקוריות.

2. כמעט כל פריט אשר מזמינים בכל מסגרייה יהיה מעוצב בצורה מיוחדת בעלת נופך אישי. יכולים להזמין כמעט כל מוצר מכל סוגי המתכת, אולם מסגר מיומן ידע להתאים ולהמליץ על סוגי המתכות המתאימות הכי הרבה.

3. במידה ורוצים מוצר לא שגרתי יש צורך לפנות למסגרייה. בעת שרצו לבנות את מנורת הכנסת, לדוגמה, פנו אל מסגרייה המעסיקה מסגרים בעלי גישה אומנותית. זו דוגמה למוצר שאין אפשרות לקנות בחנות וצריכים להזמין אותו בהזמנה אישית ומיוחדת.

שערים – מספר דברים שכדאי לדעת

1. יותר ויותר נראים שערים בפתחים של הבתים הפרטיים או בכניסה לחנייה בבתים משותפים. השערים משמשים כהגנה ושמירה מכניסתם של "אורחים" לא רצויים ושמירה על מקומות החנייה המשותפת.

2. שערי הזזה על גבי מסילות אלו שערים שכיחים מאוד בבתים פרטיים, במקומות חניה וכדו'. אלה שערים שנעים על מסילה קבועה באמצעות מנוע חשמלי קטן.

3. במידה והמקום רחב דיו מרכיבים שערי הזזה, אולם אם הפתח קטן, במצב ש כזה מקימים שערי כנף הדומים לדלת ומסתובבים על גבי ציר, והיה והפתח יותר גדול אנו מתקינים שערי כנף בעלי כנפיים כפולות.

4. שערים מתרוממים קיימים בכניסות צרות מאוד של בתי המגורים או מוסכים. הם לא יכולים להיפתח לצד, אלא הם מתרוממים למעלה בגלילה כמו תריסים.


מעקות – הכול על הבטיחות ועל העיצוב

1. במקומות שונים מתקינים מעקות גם בשביל הבטיחות ובנוסף גם ליופי.

2. כדי שבני אדם לא ייפלו ולא ימעדו, חייבים להתקין מעקות בצמוד למדרגות בין אם הן נמצאות בחדר המדרגות או במקום פתוח וגם בשולי הגגות.

3. בדרך כלל מתקינים מעקות ממתכת מכל מיני סוגים ובגלל שהמתכת היא איתנה קיימת יכולת לעצב אותה בכל מיני עיצובים. יש אפשרות לבנות ציפוי מעץ בחלק העליון של המעקות, גורם המשווה למעקה מראה מכובד והעץ הוא אף נוח למגע.

4. מעקות הם גם פריט דקורטיבי. המעקה משפיע על המראה של כל חלל שבו הוא מצוי.

5. יש מעקות העשויים מחומרים רבים ובסגנונות שונים.

6. במידה וחפצים שתהיה תחושה של פתיחות ומרחב, צריך להרכיב מעקה מחומר שקוף. מעקות מעץ משווים לכל דירה מראה מכובד ובעל חשיבות . רצוי לבנות מעקות ממתכת היות והמתכת ניתנת לעיצוב בסגנונות רבים ומגוונים שמתאימים עבור כל חוש וטעם.

כתיבת תגובה