מפקח בניה – הדרך לבניה מקצועית!

מפקח בניה – הדרך לבניה מקצועית!

מפקח בניה הוא אחד מן התפקידים הנחוצים והחשובים ביותר בכל אתר בניה. לא משנה אם מדובר בשיפוץ של דירה קטנה או בבנייה של בניין מגורים גדול, חשוב להעסיק מפקח בניה שיוכל לבחון את כל פרטי הבניה, ולפקח על התקינות שלה. העסקה של מפקח בניה מקצועי ואמין היא חשובה מאד, וחוסכת זמן, כסף ועוגמת נפש רבה.

מהו תפקידו של מפקח בניה?

מפקח בניה אמור לשהות באתר הבניה במהלך כל שעות העבודה, ולפקח על עבודתם של הפועלים. בנוסף, עליו לתאם בין קבלני המשנה ולערוך בירורים והתאמות על פי הצורך בין כל הגופים הפועלים בפרויקט הבניה. החשיבות העיקרית של מפקח בניה היא פיקוח אחר תהליך העבודה עצמו– העמידה בלוחות הזמנים, איכות העבודה של הפועלים ואנשי המקצוע, איכות חומרי הגלם שבהם עושים שימוש במהלך העבודה וכן הלאה.

מפקח בניה חייב להיות מקצועי ומיומן, עליו להכיר את תחום הבניה היטב על מנת שיוכל לזהות פגמים וליקויים בעבודה. עליו לצפות תקלות עתידיות העלולות לצוץ בהמשך הליך הבניה ובמבנה המשופץ עצמו על מנת שיוכל למנוע אותם. מה שאדם שאינו מקצועי ואינו מגיע מתחום הבניה אינו יכול לעשות, מתוך חוסר ידע והבנה בתחום. מפקח בניה מקצועי יכול לזהות בקלות ליקויי בניה מכל הסוגים ולדאוג לתיקון מקצועי שלהם.

למה חשוב להעסיק מפקח בניה מקצועי?

חשוב מאד להעסיק מפקח בניה משום שאדם רגיל אינו יכול לא טכנית ולא מקצועית לפקח בצורה טובה על הבניה. תקלות, רשלנות ופגמים שונים בבניה עלולים לחייב אתכם בשלב מאוחר יותר בתיקונים מורכבים, אשר עולים כסף רב וגורמים לעוגמת נפש לא מעטה. במקרים חמורים, הליקויים הללו עלולים להוביל לסכנות של ממש. באמצעות העסקה של מפקח בניה, ניתן למנוע את המקרים הללו, ולוודא שתהליך הבניה נעשה על הצד הטוב ביותר.

איך משלמים למפקח בניה?

שיטת התשלום למפקח בניה משתנה על פי הדרישות של בעל המקצוע עצמו, גודל הפרויקט וכן הלאה. שיטות התשלום המקובלות בשוק הן תשלום של אחוזים מעלות הבניה עצמה, או משכורת חודשית קבועה למשך כל התקופה של הבניה עצמה. הבחירה בין השיטות תלויה הן במעסיק והן במפקח הבניה עצמו. חשוב לזכור, כי מומלץ לשלם למפקח בניה, גם סכומים גבוהים, מאשר לשלם על תיקונים לאחר הבניה.

כתיבת תגובה