מקדחה – כלי העבודה שלך

איך לבחור מקדחה חשמלית נטענת

ניתן להגדיר מקדחה חשמלית ככלי שעליו ניתן להרכיב תוסף רוטט. לרוב התוסף יהיה מקדח אך זה יכול להיות גם מערבל צבעים, מברג, מברשת ברזל, אבן ליטוש ועוד. שימוש במקדחה לקידוח יכול לעזור ביצירת חורים בעץ, בקיר, באבן, בפלסטיק, בבטון, בקרמיקה, במתכת ועוד. את המקדח מחברים בצורה מאובטחת לחלקה הקידמי של המקדחה וכאשר מצמידים את המקדח למצע הקדיחה ולוחצים על ההדק מתחילה פעולת הסיבוב שמכרסמת במצע ויוצרת חור. הקצה של המקדח בראש המקדחה הוא למעשה האחראי על עבודת הקידוח והכירסום במצע. המגרעת הספירלית לאורכו של המקדח משמשת לפינוי פסולת הקידוח מחוץ לחור.

מקדחות הן מוצר שכיח ושימושי מאוד ע"י בעלי מקצוע שונים, נגרים, שרברבים, עובדי מוסך ועובדי תחזוקה, אבל הם כלים פשוטים וזמינים שיכולים לשמש כל אדם בביתו לצורך תחזוקת הבית.

 

אם עדיין אין ברשותך מקדחה או שהמקדחה שברשותך אינה מספקת את צרכיך אתה כנראה בדרכך לחנות לקנות אחת כזו. המאמר הזה יכול לעזור לך לבחור את המקדחה המתאימה.

 

המקדחות מחולקות בראש ובראשונה לשני סוגים עיקריים, מקדחה נטענת ומקדחה עם חיבור ישיר לחשמל. מקדחה בעלת חיבור ישיר לחשמל צריכה כמובן להיות בקרבת שקע חשמל ומוגבלת באורך הכבל שמחבר אותה, לעומתה מקדחה נטענת ניתנת לשימוש בכל מקום אך מוגבלת במשך הזמן שמספקת הבטריה, כך שבין השימוש במקדחה יש לטעון את הבטריה ישירות בחשמל.

מקדחה נטענת לרוב קלת משקל ביחס למקדחה חשמלית, מיוצרת בהספקים שונים ויכולה לשמש לרוב המשימות שמשמשת מקדחה בעלת חיבור ישיר לחשמל. ניתן למצוא מקדחות נטענות בכל חנות מקצועית לכלי עבודה, חלק מהשמות המוכרים הם : בלאק אנד דאקר, מקיטה, ריובי ועוד. המחירים נעים בין 300-500 ₪ למקדחות פשוטות לשימוש מוגבל ביתי ועד ל 3000 ₪ למקדחות איכותיות ואמינות המאפשרות עבודה של שעות רבות ללא טעינה וקדיחה במצעים קשים (מקדחות אלו משמשות לרוב מתקיני פיגומים שאין באפשרותם להתחבר לשקע חשמל).

מקדחה נטענת בעלת הספק של 8 וולט צריכה לספק די והותר כוח לביצוע מרבית עבודות הבית והתיקונים, כמו-כן מקדחה בעלת מהירות הניתנת לשינוי יעילה יותר מכיוון שיש באפשרות המשתמש להילחם בברגים חלודים שצריכים מהירות סיבוב איטית והרבה כוח או לחלופין לביצוע קידוחים עמוקים בקיר המחייבים סיבוב מהיר. טכניקה נוספת לשימוש במהירות משתנה היא קידוח בקיר שמתחיל במהירות איטית בכדי לא לגרום נזק לצבע ולטיח וכאשר החור יציב ניתן להגביר את המהירות.

 

אלמנט נוסף שיש לקחת בחשבון כאשר בוחרים מקדחה נטענת הוא היכולת לסובב את המקדחה בכיוון ההפוך. היכולת של המקדחה להסתובב בכיוון הנגדי מאפשרת לשחרר ברגים ודיבלים וכמובן לשחרר את המקדח במידה הוא נתקע בחור הקידוח.

 

חשוב מאד לנסות את המקדחה כבר בחנות בכדי לראות שהאחיזה והמשקל שלה מתאימים למשתמש, וכמובן שכדאי מאד לבחור מקדחה נטענת שלה שתי בטריות ובכך להיות חסין ממצב בו המשתמש ממתין לטעינת הבטריה.

 

מקדחות עם חיבור ישיר לחשמל תמיד יהיו מוגבלות בשימוש, מאחר ויש צורך בכבל מאריך שמגביל את התנועה או שחייבים לעבוד בקרבת שקע חשמל. אך עדיין אם אתה זקוק למקדחה מקצועית וחזקה שתבצע את כל העבודות מהקלות לקשות אין מנוס משימוש במקדחה כזו.

כתיבת תגובה