מקלדת למחשב נייד

מקלדת למחשב נייד לשימוש נוח יותר

 

מקלדת למחשב נייד היא הפריט המשלים ביותר שבלעדיו לא נוכל לתפקד יום אחד עם המחשב. בימינו המחשבים הנייחים יורדים ממדפי החנויות ובמקומם נוכל למצוא רק טאבלטים ומחשבים ניידים. בכל מחשב נייד ישנה מקלדת, הדגמים הם רבים ומגוונים: ישנם מקלדות מוארות בחושך ומקלדות נגד מים ורטיבות, מקלדות עם מספרים בצד ומקלדות מקוצרות במחשבים קטנים יותר. כל זה נכתב על מנת להבהיר שכאשר אנו רוכשים מחשב יש לשים לב לפריט שבו נשתמש הכי הרבה שהוא המקלדת, אנשים אינם מסתכלים על החלק הזה למרות שהוא מאוד חשוב אך לכולם נראה מאוד זניח בגלל שהפעולה היא פשוטה, הקלדה וזהו. אך אם נבדוק טוב נוכל לראות שישנם מקלדות נוחות יותר וחלק מאוד גדול שלא נוח בכלל לכתיבה ממושכת. היום גם אפשר למצוא מחשבים ניידים שבנויים לאנשים שמאליים וגם המקלדת והעכבר ( TOCHPAD ( =.

אותיות עברית למקלדת

כאשר אנו קונים מחשב נייד בישראל אנו נקבל אותו עם אותיות עברית חרוטות על גבי המקלדת, אך אם נקנה את המחשב בחו"ל או שנחליף מקלדת פגומה במחשב לא יהיה לנו אותיות חרוטות, לרוב המעבדות מציעות מדבקות עברית אך מה יעשה מי שמעוניין בחריטה יפה ממש כמו שהוא קנה בהתחלה? ישנם אלפי עסקים בישראל שמבצעים חריטה על מקלדת למחשב נייד, בניהם מעבדת המחשבים של לפטופ ישראל ועוד. בכל אופן אם תעדיפו אותיות מודבקות מומלץ לקנות מדבקות שקופות כדי לא לאבד את היופי המקורי של המחשב שלכם.

תקלות נפוצות

נרטבה המקלדת- מעבדות מקבלות טלפונים רבים מלקוחות עם התלונה שנשפך להם נוזל על המקלדת ועכשיו יש אותיות שאינם עובדות, השאלה שתמיד נשאלת היא: האם אפשר להחליף את האותיות שאינם עובדות והתשובה לכך טמונה בבסיס המקלדת שעשוי ממגש אלקטרוני וטיפה אחת מקצרת מספר מגעים בלוח, מה שאומר שאין אפשרות להחליף רק אותיות בודדות, יש צורך בהחלפה מלאה של המקלדת.

מקלדת למחשב נייד אינה מגיבה- ישנם מקרים שלאחר נפילת מחשב המקלדת מפסיקה לעבוד או שעובדת לסירוגין. המקלדת בנויה ממגש ארוך שמאחוריו יש רצועה שמתחברת ללוח אם במחשב עם תופסן פלסטיק רגיש מאוד, לאחר רעידה חזקה או נפילה ישנם מקרים שבהם הכבל משתחרר במעט והמגעים אינם מושלמים, במקרה זה יש צורך להוציא את המקלדת ולחברה מחדש, במעבדות מכובדות קוראים לזה בדיקת מגעים שעלותה נמוכה בהרבה מהחלפת המקלדת.

כפתורים יצאו ממקומם- שיחת טלפון מוכרת במעבדות מחשבים: " לקוח: שלום רב, השארנו את המחשב הנייד בבית והתינוק תלש את כל המקשים של המקלדת, מה לעשות? האם אפשר להחזיר אותם למקום? או שצריך לקנות מקלדת חדשה?" התשובה לכך היא שלרוב אי אפשר להחזיר מקשים שנפגעו כי כשהם נתלשים הפלסטיקה מתחת נשברת אך למרות זאת במקרים של מקשים בודדים וכשלא נשבר הפלסטיק שתופס את המקש יש אפשרות לתקן ע"י טכנאי מחשבים ניידים.

מקשים תקועים- נלחצים בכח בלבד- ישנם מקרים שבהם מטפטפים נוזלים דביקים ( קולה, תה, ) על המקלדת והנוזל חודר מתחת למקש אך לא מגיע ללוח ולכן המקלדת ממשיכה לעבוד, השאלה שנשאלת היא האם אפשר לנקות את המקלדת, התשובה לכך היא שזה לא פשוט לנקות מקלדת כזאת, טכנאי מחשבים ניידים יעדיף להחליף מקלדת שכזאת מאשר לשבת שעות, לפרק כל מקש ולנקות את הנוזל הדביק.

המאמר באדיבות אתר לפטופ ישראל, מעבדה לתיקון מחשבים ניידים

כתיבת תגובה