מקצוע או שליחות? מכוון פסנתרים מהנשמה.

מכווני פסנתרים וותיקים ומנוסים רואים במקצוע שלהם סוג של שליחות. אלה הם מכווני פסנתרים העושים את עבודתם מכל הלב והנשמה. נכון שמכוון פסנתרים אינו מציל נפשות כמו רופא, ואינו מגן על המולדת כמו חייל, והוא אפילו לא מספק את הצרכים הבסיסיים שלנו כמו החקלאי, אבל הוא שייך לשרשרת אנשים ארוכה אשר מעניקה משמעות לחיים שלנו באמצעות המוסיקה. נגינה בפסנתר אולי אינה חיונית להישרדות שלנו, אבל היא בהחלט נותנת טעם לחיים שלנו ללא כל צל של ספק.

כיוון פסנתרים מה הוא ?

כיוון פסנתרים הוא פעולה שמבצעים בכל פסנתר באופן קבוע אחת לשנה, וגם במקרים מיוחדים כאשר מעבירים פסנתרים, כאשר מכינים פסנתר לקונצרט מיוחד וכדומה. כיוון פסנתר נדרש לעשות אחת לשנה לכל פסנתר או במקרים הבאים:

  • העברת הפסנתר מחדר לחדר
  • העברת הפסנתר לדירה חדשה
  • הכנת הפסנתר לקראת קונצרט

אוזן לא מוזיקאלית אולי לא תשים לב להבדלים הקלים בצלילי הפסנתר לאחר העברתו מחדר לחדר או לאחר העברתו לדירה חדשה, אבל אוזן מוסיקאלית תבחין בכך מייד, גם אם מדובר בשינויים קלים בלבד.

כיצד נעשה כיוון פסנתר

כיוון פסנתר הוא מתיחת מיתרי הפסנתר על מנת שיפיקו את הצליל המדויק הנדרש מהם. מכוון הפסנתרים עובד עם סט מיוחד של כלים המיועד לצורך זה והכיוון אורך זמן מה, תלוי ברמת התחזוקה של הפסנתר. בנוסף לכיוון המיתרים בודק מכוון הפסנתרים את המנגנון כולו ואת אופן הפעילות המכאנית שלו, והוא יכול לשנות  במעט את אופי הצליל של הפסנתר (מתכתי יותר או פחות) על ידי טיפול בפטישים של הפסנתר. מיומנות רבה נדרשת על מנת לעשות כיוון פסנתר, גם לנוכח העובדה שכל פסנתר הוא שונה, ורבים רואים במקצוע זה משהו יצירתי הנעשה עם כל הלב והנשמה כדי לאפשר לנגנים להגיע למיצוי אופטימאלי של הכלי.

כתיבת תגובה