מתי כדאי להגיע לצילום תינוקות?

אז מתי כדאי להגיע עם התינוק לצילומים? השאלה הזו אכן מטרידה נשים רבות שמעוניינות לתעד את הקטנצ'יק לאחר הלידה בצילומי תינוקות מקצועיים. הדילמה היא האם להגיע איתו לצילומים כשהוא ממש קטן או שמא לחכות קצת לשלבים שהוא מגיב יותר ושאפשר להתמקד בתמונות בהבעות הפנים שלו ובצחוק שלו… אז למתי לתזמן את צילום התינוק שלך?

אז ללא ספק ההחלטה היא קשה, וישנם שיקולים לכאן ולכאן. בדרך כלל אם חוזרים כשהתינוק ממש קטן עושים את זה עד גיל חודש לכל היותר. במצב זה התינוק ממש קטנטן ואפשר לשים דגש בתמונות על הגודל שלו, בטח מול אמא או אבא. אלו תמונות מקסימות כשמצלמים אותו יחד עם ההורים והם מדגישים גם את החיבור בין ההורים לתינוק שזה עתה נולד. אופציה נוספת היא לצלם את התינוק לבד כשהוא ער או ישן עם מגוון של אביזרים שאפשר להשתמש בהם בצילומים כפי שעושים גם בצילומי הריון אומנותיים לדוגמא. לדוגמא סלסלאות או סרטים לשיער, כובעים חמודים וכו'. כל הדברים הללו מוספים מתיקות לתמונה והופכים את הצילומים לבלתי נשכחים ממש.מנגד, כאשר מגיעים לצילום תינוקות קצת יותר בוגרים, שמים את הדגש על דברים אחרים. 

צילום תינוקות גדולים יותר מתרחש בדרך כלל כאשר הם בגיל 4 חודשים ומעלה ומתחילים להגיב ולחייך. כאן כבר אפשר לעשות תמונות משפחתיות אמיתיות שבהן כולם צוחקים ומאושרים וכמובן שאפשר גם לצלם את הקטנצ'יק לבד עם בגדים צבעוניים ואביזרים שונים שמוסיפים לתמונות. בצילומים אלו, ככל שהתינוק גדול יותר כך אפשר לעשות יותר- בתחילה מדובר על תמונות בשכיבה על הבטן, לאחר מכן תמונות בישיבה ולבסוף תמונות בעמידה. הכל תלוי בשלב בו נמצא התינוק כאשר הוא מגיע לצילומים. בהקשר זה, כמובן שתמיד קיים הקונפליקט הנצחי של האם להגיע איתו כשהוא קטן ומתוק אבל לא יודע לעשות יותר מדי או שמא לחכות לשלב שבו הוא ידע לעשות יותר אבל אז- מה לעשות- הוא גם יהיה גדול יותר…בכל אופן, ברור שבשלב זה צילומי משפחה יוצאים הרבה יותר יפים ואחידים כאשר כולם מגיבים ומחייכים למצלמה…