מתנות לבר/בת מצווה שהילדים לא ישכחו

מתנה לבר מצווה היא מרגשת ושונה ממתנות ימי הולדת "רגילים", כאשר לרוב בני המצווה מצפים למתנות מפתיעות ומיוחדות שעל הוריהם וקרוביהם מוטל לתכנן זמן רב מראש. מתנה מיוחדת באמת יכולה להיות טיול  לחוץ לארץ עם כל בני המשפחה. כשמתכננים מסלול טיולים משפחתי עבור בני המצווה הצעירים אפשר לכלול בו כמעט את כל האתרים המופיעים על הגלובוס, אך יש כמה פרטים חשובים שנחוץ להביא בחשבון לפני היציאה לטיול המשפחתי:
זה הטיול שלהם!
חשוב לתכנן מסלול טיול לחו"ל של בר/בת המצווה על פי העדפותיהם וטעמם האישי. אתרים שפופולריים על בני הנוער מגוונים ושונים מאוד וכוללים, בין השאר, לונה פארקים (כגון דיסנילנד בפריז, הפארקים הענקיים במדינת אורלנדו), טיולים לאזורי טבע מיוחדים (פיורדים, קרחונים ואפילו טיולי ספארי) ואף טיולי בר/בת מצווה תרבותיים לבירות אירופה.
מתי נוסעים?
יש להביא בחשבון את תקופת השנה בהתאם למסלול הטיולים, ואת אפשרויות היציאה של המשפחה לחופשה. האם לצאת לטיול מצווה משפחתי בעונה הקרה ולהפסיד ימי לימודים, או לבחור בנסיעה בתקופת חופשת הקיץ, כשאתרי הבילוי והנופש עמוסים במטיילים?
תכנון טיול בר/בת מצווה
האם לערוך טיול משפחה פרטי, נסיעה מאורגנת או לרכוש חבילת נופש? לכל בחירה היתרונות והחסרונות שלה: טיולים מאורגנים וחבילות נופש מוגבלים לתאריכים ולתנאי מסלול מסוימים. תכנון טיול משפחתי פרטי מאפשר בחירה חופשית של מסלולים ואטרקציות, החסרונות עשויים להיות החריגות הצפויות בתקציב, והצורך בתכנון כל פרטי הטיול, כולל הטיסות, השכרת הרכב, בחירת מקומות הלינה ועוד.
נסיעות ותנאי לינה
יש להביא בחשבון שנסיעות מעייפות ולבחור בכלי תחבורה נוחים המתאימים לכל בני המשפחה. מקומות הלינה בטיול חשובים במיוחד. כדי שהנאת הצעירים מהטיול תהיה מלאה, רצוי לוודא שמקומות הלינה שנבחרו מראש, אם בית מלון, צימר או כפר נופש, עומדים בסטנדרטים המתאימים, וליתר בטחון, לשמור רשימה של מקומות לינה אלטרנטיביים.
טיול משפחתי מהנה
חשוב לכם שהטיול המשפחתי לחו"ל לא יאכזב את חתן/כלת בן/בת המצווה? הצלחת הטיול תלויה באופן שבו הטיול תואם את ציפיותיהם – יש לזכור שמדובר במתבגרים הדורשים התחשבות בדעתם, אם בתכנון שקודם לטיול ואם במהלכו. האווירה המשפחתית בטיול חשובה מאוד ויש להביא בחשבון גם את האחים והאחיות שמצטרפים לטיול המשפחתי ואשר יחלקו עם בני המצווה את אותה ה"טריטוריה". בנוסף, ילדים משתעממים מהר מאוד בטיולים, ולכן כדאי לתכנן מסלול מתאים שכולל נקודות עניין, כדי שייהנו בכל ימי הטיול.
טיול בר/בת מצווה למתבגרים עצמאיים
טיול חו"ל משפחתי אינו מתאים לכלל בני הנוער, ויש כאלה שיעדיפו לטייל באופן עצמאי. מחנה קיץ בארה"ב (סאמר קאמפ) היא אפשרות למתנה מקסימה לצעירים חובבי פעילויות חוץ, המעוניינים לבלות עם בני גילם. מחנה קיץ כולל, בקצרה, מסגרת חברתית של בני נוער מכל העולם, פעילויות ספורט, גיבוש חברתי ואפילו תרגול טוב בשפה האנגלית.

כתיבת תגובה