נדרשת סבלנות להצלחת ייעוץ זוגי

ייעוץ זוגי פוגש את בני הזוג במקום של משבר ותקיעות. יועץ זוגי עם תחילת העבודה מציף את הקשיים, ומייצר עם בני הזוג, פתרונות אפשריים למצב אליו הם נקלעו. אדישות ושתיקות ממושכות שאפיינו את הקשר עד כה, לא בהכרח יתחלפו בשיחה קולחת ומלבבת ברמה היומיומית. ייעוץ זוג יכול להיתקל בבעיית חוסר סבלנות. אחד מבני הזוג או שניהם עלולים לראות את ההתקדמות איטית מידי. בני הזוג תוך כדי ייעוץ זוגי יכולים להרגיש עומס, שנוצר בעקבות הקושי אותו הם חוו במשך שנים. ייעוץ זוגי יבקש מבני הזוג להתאזר בסבלנות כדי שיינתן חלון הזדמנויות מוצלח ליועץ ולתהליך ייעוץ זוגי.

ייעוץ זוגי מקדם את השינוי

ייעוץ זוגי מביא את בני הזוג להכרה שהתהליך לוקח זמן. בני הזוג יוכלו להתאזר בסבלנות כל עוד הייעוץ הזוגי מביא עמו זמן מוגדר עבור התהליך. שלושה חודשים בהם בני הזוג מתחייבים יתנו ליועץ ולתהליך ייעוץ זוגי מספיק אויר לנימה כדי לבחון את רצינות כוונותיהם ומוכנותם לפעול בצורה שונה. הוא לא עושה מתוך עצמו תטען האישה "נכון שהוא עושה דברים קטנים שאני מבקשת מימנו אבל זה עדיין לא מספיק. דברים מינימליים של לומר בוקר טוב, שלום ולהתעניין בי הוא לא עושה. זה שאנחנו מדברים אצלך, עוד לא בא לידי ביטוי ביום יום אצלנו בבית". ייעוץ זוגי הביא כאן את בני הזוג לידי ההכרה שכל אחד מהם צריך ליצור שינוי בעצמו. במקרה זה האישה אינה מבינה את בעלה. "הוא כל הזמן תקוע בעבר, בדיכאון שלו. אולי הוא צריך פסיכיאטר". יועץ זוגי בשלב זה יביא אותה למקום של קבלת השינוי שהתרחש, בכך שהוא נענה לבקשותיה. ייעוץ זוגי בא להדגיש את השינוי החיובי שקרה כאן, ובמקביל להבהיר לצדדים כי הגישה שלהם חייבת להשתנות.

ייעוץ זוגי יוצר שינוי באמצעות התפתחות אישית

ייעוץ זוגי יביא את האישה להבנה שהיכולות וצורת המחשבה שלה אינם דומים לאלו של בעלה. במקרה זה הסגנון הנשי אומץ על ידי הבעל בעוד היא מביאה סגנון גברי. ייעוץ זוגי מדגיש את הבדלי הסגנונות בין בני הזוג. האישה בעודה חותכת דברים, מסתכלת קדימה בצורה עניינית, אינה מבינה את הקשיים של הבעל, שמתעסק יתר על המידה עם רגשותיו. "מה הבעיה אצלו, שייקח את עצמו לידיים ויפסיק להתבכיין. בצורה כזאת אי אפשר להמשיך". ייעוץ זוגי יביא את האישה להבנה שהסגנון שלה שונה. יעוץ זוגי ידגיש בפניה כי היא חייבת לשנות את התקשורת שלה לסגנון רגשי ועדין יותר וזאת כדי שבעלה יוכל להרגיש כי היא מבינה אותו. ייעוץ זוגי ידגיש בפני שני הצדדים כי עליהם להבין שכל אחד מהם רואה את הדברים אחרת ומציג את הדברים שראה בצורה שונה.

ייעוץ זוגי מביא להרגלים חדשים

על ידי תקשורת מקרבת בניהם , כל אחד מבני הזוג מתחיל להבין את הצרכים של האחר. השינוי הוא למצוא את הדרך להעניק לאחר את מה שהוא צריך. ייעוץ זוגי מעודד את בני הזוג להעניק זה לזו. בראש ובראשונה לתת תשומת לב ויחס של כבוד. ייעוץ זוגי מלמד את בני הזוג כיצד לתקשר, כיצד ליצור מגע שמקרב, כיצד להגיע זה ללב של זו. הדברים אלו לרוב הם חדשים עבורם. ייעוץ זוגי מדגיש בפניהם כי לוקח זמן להטמיע את ההרגלים החדשים. הצלחת השינוי תלויה במוכנותם של הצדדים לקחת אחריות ולהתאמץ, יחד עם עידוד ופרגון הדדי למאמץ שכל אחד עושה.

כתיבת תגובה