נופש באירופה- למה דווקא בקיץ?

מעניין לראות שכולם מעדיפים לטוס לאירופה בקיץ. מעניין, אבל כלל לא משונה, הרי בקיץ אירופה הרבה יותר צבעונית  ונעימה, וגם התושבים בכל אחת מהמדינות נחמדים יותר. כנראה כי השמיים כבר לא קודרים כמו בחורף.

טיסות לברצלונה פופולאריות מאוד בקרב הישראלים בחודשי הקיץ בגלל השמש והים שהם יכולים ללכת אליהם. נכון שגם בארץ יש את הים והשמש, אבל כשמשלבים את זה עם אטרקציות מימיות מגוונות ופסטיבלים ואירועים מיוחדים ברחבי העיר, זה נשמע הרבה יותר מיוחד ומפתה.

בחודשי הקיץ, טיסות לברלין ושאר יעדים באירופה גבוהים יותר מאשר בכל חודש אחר (מלבד בחגים מסוימים), מכיוון שהביקוש מצדנו, הלקוחות, עולה, והחברות מוצאות את ההזדמנות להעלות את המחירים, כי הן יודעות שהרבה מאתנו נהיה מוכנים לשלם את המחיר בשביל חופשה קיצית באירופה.

על אף שאנחנו משפיעים לרעתנו על מחירי טיסות ללונדון בחודשי הקיץ, אנחנו במקביל זוכים לתחרות בין החברות השונות. אומנם לא נצליח להשיג דילים דומים לאלו שאפשר להשיג בתקופת השפל של התיירות, אבל נוכל להשיג מחירים נמוכים מהממוצע בקיץ.

אבל לא רק הטיסות משתנות במחירים שלהן מעונה אחת לאחרת, וגם העלויות על השהות בערים התיירותיות עולות. אם בחורף הייתם משלמים סכום מסוים על לינה במלון, בחודשי הקיץ תשלמו הרבה יותר על מספר ימים זהה באותו מלון. זאת מכיוון שכמו חברות התעופה, גם המלונות מזהים את הביקוש הגבוה כהזדמנות להעלות מחירים.

אם כן, החשק העז שלנו לטוס לאירופה דווקא בקיץ הוא לא משונה, אך מה שכן משונה הוא העובדה שאנחנו מוכנים לשלם הרבה יותר כסף, רק כדי לזכות בימים שטופי שמש. אם היינו מחכים לסתיו או לאביב, היינו יכולים לשלם הרבה פחות, כי הביקוש יורד, והיינו נהנים לא פחות, נכון? אז זהו, שלא. כשהשמיים סגריריים, אפילו קצת, כשאנחנו לא יכולים להתלבש בבגדים קצרים ולהתהלך בנינוחות ברחובות וכשאין אירועים מיוחדים ברחובות העיר, זה פשוט לא אותו דבר.

אם אתם מאלו שחושבים שהם "עובדים על המערכת" כשהם מחכים לחורף כדי לטוס לאירופה, אתם בעצם עובדים רק על עצמכם. אז לפני שהקיץ נגמר ואתם מפספסים את ההזדמנות, תנסו לבדוק את האפשרויות שעומדות בפניכם, ואולי תוכלו למצוא דיל משתלם.