נופש בחו"ל או בארץ- מחיר לעומת ערך מוסף

לפני שמגיעה עונת הקיץ, אנחנו משתדלים לחסוך כמה שיותר כדי שנוכל לנפוש בזמן החופשה מהלימודים או החופשה שניקח או נקבל מהעבודה. כאשר מגיע הקיץ, אנחנו מתלבטים לגבי היעד שאליו נלך כדי לנפוש, והרבה פעמים ההתלבטות עבור ישראלים היא בין נופש בים המלח לבין נופש בכרתים או רודוס ויעדים אחרים בים התיכון.

הרבה פעמים אנחנו גם מוצאים את עצמנו עם סכום מסוים, שמצד אחד יכול להספיק לחופשה ביעד אחד, אבל מצד שני, אולי אם נחסוך עוד קצת נוכל להרשות לעצמנו חופשה ביעד אחר. האם אנחנו מוכנים לוותר על ההזדמנות שיש לנו כבר עכשיו לנפוש? מי יודע אם עוד כמה חודשים יהיה לנו את הזמן והאפשרות.

אין מה לעשות, צריך לעשות החלטה. בהתחלה, הבחירה תהיה לא פשוטה, אבל אם מסתכלים על הערך המוסף בכל אחד מיעדי הנופש השונים, הבחירה יכולה להיות יותר קלה. כמובן שלכל אחד יש משהו שחשוב לו יותר, וזה הערך המוסף האישי שהוא נותן לכל אחד מהיעדים. לדוגמא, נופש בים המלח הוא קרוב יותר לבית או שיש שם חברים שאפשר ללון אצלם, וככה חוסכים הרבה מאוד כסף על נסיעות ומלונות. ואולי בכלל חשוב לנו מאוד לבקר בכמה שיותר מקומות בחו"ל, ולכן נופש בכרתים או ברודוס הם עדיפים, כי הם מקומות שעוד לא היינו בהם.

אז מה חשוב לכם יותר? המחיר או הערך המוסף? יכול להיות ששניהם יושבים בקו אחד, כלומר נופש ברודוס הוא גם עדיף מבחינתכם משום שזה נופש בחו"ל, והוא גם יוצא לכם יותר זול. ואולי דווקא ים המלח יהיה משתלם עבורכם הרבה יותר, כי יש לכם אצל מי להתארח.

קחו בחשבון גם דבר אחד מאוד חשוב- האם אתם נוסעים לבד או עם עוד אנשים? אם אתם משפחה עם ילדים, חפשו את היעד שבו גם הילדים ייהנו. אולי עדיף לקחת נופש בכרתים במקום לקחת את הילדים אל ים המלח לבקר את הדודות הזקנות?

לסיכום, הכל שאלה של מה חשוב לכם יותר ומה אומרים יתר האנשים שבאים אתכם לחופשה? לדעתנו, אם בזמן הקרוב לא תוכלו לצאת לחופשה בחו"ל, כדאי לנצל את ההזדמנות כבר עכשיו.