נופש ביוון ובאיים מסביב

לפני כמעט כל טיול בין אם מדובר בטיול בארץ או בחוץ לארץ, צריך לבדוק כמה פרטים חשובים לפני הנסיעה ולתכנן מראש את סוגו של הטיול ומסלולו. במידה ו בחרתם לצאת לחופש ובחרתם יעד בחוץ לארץ, רצוי לבדוק האם התקופה בה אתם נוסעים היא תקופה טובה ועונתית והאם כדאי לטייל כמו גם התנאים של מזג אוויר השוררים באותה מדינה בתקופה זו.

במידה ובחרתם לרכוש חבילת נופש ביוון למשל חשוב לבחון מה מזג האוויר השורר במקום זה על מנת להתכונן בביגוד מתאים ולא להיסחב עם סתם פריטים שאינם נחוצים עבורנו או לא מתאימים. אם אתם מתכננים לטייל ולבקר בכמה שיותר אתרים ומקומות תירותיים, באפשרותכם לבדוק על ידי ספרים או אתרי אינטרנט על אתרים מומלצים באותה מדינה והאם הם פועלים באותה תקופה בה אתם נוסעים, במידה וכן, ניתן לבדוק את שעות הפעילות והימים בהם הם פתוחים, סכום הכניסה לאתר במידה וצריך לשלם ועוד וזאת על מנת שתוכלו לארגן מבעוד מועד את מסלול הטיול ותדעו מראש מה התוכניות שלכם לכל יום. כל יום תהיה לכם רשימה של אתרים בהם תבקרו, אשר יהיו גם סמוכים אחד אל השני על מנת למנוע ממכם נסיעות שלא נחוצות אל מקומות רחוקים ובחזרה ובצורה הזאת תוכלו לבחון מה נמצא בסמוך מה וכל יום להיות באיזור אחר ולמצות אותו כמה שרק ניתן.

דבר נוסף כדאי הוא לבדוק באיזה סוג מטבע משתמשים המקומיים באותה ארץ ולערוך המרת מטבע בהתאם. לדוגמה אם בחרתם חבילת נופש ברודוס הרי שהמטבע שבו הם סוחרים הוא אירו. במידה ומדובר במטבע זר אחר, לא תמיד ישתלם עבורנו להמיר לכסף המקומי שלהם בישראל ולפעמים יהיה כדאי לנו להמיר בארץ לדולר או אירו ואת הכסף המומר להמיר באותה ארץ למטבע שלהם. תוכלו לברר את העמלות השונות של ההמרה באתרי המרות כספים בארץ ולהתייעץ עם חברת התיירות או לחילופין לקוחות שהיו שם בעבר איפה כדאי להמיר ולאיזה מטבע.

דבר אחר הוא בדיקה של השפות המדוברות באותה מדינה. אם למשל נרכוש חבילת נופש בקפריסין יש לבדוק מה השפה בה הם מדברים והאם במקומות אליהם אתם מעוניינים להגיע ישנם דוברי אונגלית. לא בכל מקום יבינו התושבים המקומיים אנגלית ולכן עדיף להתאבזר במילון כיס אשר יעזור לנו לפחות לשאול דברים בסיסיים את המקומיים והיה אם ונצטרך עזרה או מידע כלשהו.

כתיבת תגובה