ניהול והסדרת הסכם גירושין

הליך גירושין הוא משהו שאנחנו לא מצפים שיקרה כשאנחנו מתחתנים, וכשזה מגיע אנחנו הרוסים. אבל כשמגיע הרגע שמחליטים להתגרש, כל אחד מהצדדים צריך לאסוף את השברים של עצמו, כדי שאפשר יהיה להכין הסכם גירושין ולהסדיר את כל הנושאים החשובים, ביניהם חלוקת רכוש ומשמורת על הילדים.

בהרבה מקרים, בני זוג מנסים להתקיל אחד את השני ואולי אפילו להתנקם מתוך תחושה של כעס וטינה. הדחפים והרצונות האלה מעכבים הליך גירושין מפני שהם לא מביאים את בני הזוג לשום מקום, מלבד פגיעה בעצמם ובילדים.

כדי לסיים הליך גירושין כמה שיותר מהר, חשוב להכין הסכם גירושין בצורה חכמה, תוך התחשבות בכל מי שנמצא בתמונה, עם דגש על הילדים, שכן הם אלו שיסבלו יותר מכולם.

כאמור, הסכם גירושין צריך לכלול מספר נושאים ביניהם חלוקת רכוש ומשמורת, יחד עם הסדרי ראיה ומזונות. כל אחד מהנושאים האלו יכול "להצית" משהו אצל אחד מהצדדים שיגרום לו לפעול בצורה לא נבונה במיוחד שעלולה לפגוע בסיכויים שלו לקבל את מה שמגיע לו. דוגמא טובה לכך היא צד אחד שכועס על הצד השני שבגד בו ומנסה לגזול ממנו את כל מה שיש לו בשל כך.

גם כשיש כעס גדול, אם אחד הצדדים רוצה להשיג את מה שמגיע לו, וכמובן מה שטוב לילדים, עליו להשיג את זה בדרכים כשרות וחכמות. לדוגמא, אם הגבר לא מוכן לשלם לאישה מזונות, כיוון שהיא בגדה בו, וזה מה שגרם להם להתגרש, הוא צריך להוכיח שהיא הגורם לכישלון הנישואים. במקום לעקוב אחריה בעצמו, וכך להסתכן בהאשמות חמורות, הוא צריך לקחת חוקר פרטי שיעשה את העבודה, הן מפני שיש לו אישור על פי חוק לעשות דברים כאלו והן מפני שהראיות שהוא ימצא יהיו תקפות בבית המשפט, בזכות העובדה שמעקב מצדו הוא חוקי.

כשזוגות רבים על מזונות, משמורת, חלוקת רכוש וכדומה, לא רק שהכנת הסכם הגירושין מתעכב, שניהם או אחד מהם עלול לפגוע בזכויות שיש להם. ולכן, חשוב לשמור על נתק כמה שיותר ולתת לעורכי הדין לנהל אינטראקציה ביניהם ובשמם.