סוגי תביעות פופולריות

עורכי דין זוכים מאיתנו לא פעם לשנאת חינם למרות שתמיד נעריך חבר שסיים לימודי משפטים ואך נספר על כך ביראת כבוד. בכל זאת לאורך חיינו נזדקק לא פעם לשירותיו של עורך דין טוב ויש אומרים כי חשוב שיהיה לכל אחד 3 חברים טובים. האחד רופא שיניים, השני מנהל חשבונות והשלישי עורך דין.

לשמחתי את כל מעללי הפליליים סיימתי בגיל 15 שם לא ממש שמתי דגש על תוצאות, ערכים של יושר ומוסר ונקודת הראות שלי הייתה קצרה וחסרת השראה אך כיום אני מודע למורכבות של החוק והמסגרת שהוא בונה לרוב להגנתו סביב חיינו היומיומיים.

רובנו נשתמש לרוב בבית המשפט לתביעות קטנות. בית המשפט לתביעות קטנות נועד כדי להקל עלינו האזרח הקטן והוא הבמה לתביעות על רקע של צרכנות, תביעות בשל שירותים שהתקבלו בצורה לקוייה או לא התקבלו בכלל וניתן להגיש בו תביעות עד המסכום המכובד של שלושים אלף ש"ח.

כאן הזמן להוסיף שהמידע במאמר זה נכתב ברגע בזמן ואיננו מחליף ייעוץ משפטי.
חיפוש פשוט בגוגל מקפיץ את האפשרות לבחור בתוצאה תביעות קטנות בתור התוצאה הראשונה מה שמלמד על הפופולריות או יותר נכון הצורך של גולשים במידע על תביעות קטנות וכמות התוצאות אשר תוחזר בתגובה לצירוף המילים תביעות קטנות עומד כיום על שש וחמישים אלף תוצאות ומיד ממתין המונח טפסים לתביעות קטנות שעומד על שלושה מליון תוצאות (ללא ספק הודות למקדמי אתרים אשר עובדים להפוך את אתרם לאטרקטיבי)

התוצאה השנייה בפופולריות שלה לפחות על פי גוגל היא הגשת תביעה ייצוגית.

אז מה תביעה ייצוגית ?

תביעה ייצוגית היא הכלי שלנו, העם, האיש הקטן אל מול תאגידי הענק וגם הבינוניים ואף אל מול מוסדות ורשויות. תביעה ייצוגית היא למעשה תביעה של אדם אחד אשר מייצג קבוצה של אנשים בין אם הם יודעים על התביעה או לא ורשאי להגיש אותה כל מי שחושב
(לאחר ייעץ משפטי) כי יש לו עילה ראוייה וחשש לפגיעה בו ובציבור הרחב.

תביעה ייצוגית שמישה במיוחד גם במקרים בהם אין נזק רב ומשמשת ככלי זמין לאזרח אל מול נותן השירות במקרים בהם אינו יכול האזרח להתחייב להוצאות משפט גדולות. תביעה ייצוגית מתחילה במשרד עורך דין ומומלץ בחום לפנות לייעוץ משפטי.

לסיכום, אם נפגעתם בהליך צרכני כל שהוא ואתם חושבים שיש בזה סכנה לציבור ואולי אחרים עשויים להפגע באותה דרך קיים סיכוי סביר שיש לכם עילה לתביעה ייצוגית. רובנו שמענו על מקרים כמו אזרח אשר נמאס לו שמחייבים אותנו ב99 אגורות למרות שכבר מזמן לא מייצרים את המטבע אגורה ותבע את אותה רשת מזון וגם זכה בסכום לא מבוטל.

התוצאה השלישית המהותית כתגובה למילה תביעה במנוע החיפוש בגוגל היא "פינוי שוכר".

פינוי שוכר מדירה

תביעות נדל"ן עלולות להתיש אפילו את התובע הנחוש ביותר ואחד המצבים המפחידים עבור בעלי בית הוא התמודדות עם שוכר שמסרב להתפנות. מספיק תמונה אחת שנצרבה בזיכרון הקולקטיבי שלנו מתוכנית כלבוטק כדי לחשוש בצורה אוטומטית מעימות עם שוכר בעייתי.

בעבר היו בעלי הדירות חסרי אונים והאפשרות היחידה אשר עמדה בפניהם הייתה לעבור על החוק או להמתין זמן ארוך כדי לזכות בבעלות על הנכס שלהם אך החל משנת 2009 הוציא לפועל שר המשפטים מסקנות של וועדה אשר עסקה בנושא מספר תקנות חדשות הנקראות "סדר הדין האזרחי" ונועדו לזרז הליכים משפטיים הנוגעים לפינוי שוכרים אשר אינם מוכגנים על ידי חוק הגנת הדייר.

נכתב על ידי שגיב SEO

כתיבת תגובה