סולמות מתקפלים לעליית הגג – תחליף נאות לגרם מדרגות קבוע

סולמות מתקפלים – למה הם משמשים?

סולמות מתקפלים לעליית גג, הינם מתקנים המורכבים לרוב על דלת הכניסה לעליית הגג, בפתח המכוסה בעץ, הם באים בדגמים מדגמים שונים, ובעלי כושר נשיאה משתנה מסולם לסולם. ישנם כמה סוגי סולמות מתקפלים לעליית גג, כאשר חלקם הם סולמות סטנדרטיים, המגיעים בגובה קבוע ועשויים מברזל מגלוון, חלקם בעלי מעקות טלסקופיים, חלקם מציעים את האופציה להוצאה וחיבור חוליות, על מנת להתאים את הסולם לגובה הרצוי, וישנם סולמות מתקפלים, המיועדים לשימוש תכוף, ובעלי כושר נשיאה גבוה יותר מסולמות מתקפלים אחרים. סולמות מתקפלים אלו, בהם נעשה שימוש נרחב בשטחים מסחריים, עשויים בדרך כלל מאלומיניום, והינם עמידים במיוחד, בהשוואה לסולמות מתקפלים אחרים.

מתי עדיף לעשות שימוש בסולמות מתקפלים מאשר לבנות גרם מדרגות קבוע?

בניית גרם מדרגות קבוע, עשוי עץ, אבן או מתכת, מהווה הרוב המקרים אלטרנטיבה יציבה למדי לעלייה וירידה מעליות גג. עם זאת, לא בכל המקרים, מתאפשר לבנות גרם מדרגות קבוע. במקומות בהם פתח עליית הגג הינו צר, ממוקם במסדרון צר או בעיקול המסדרון, נמצא בחלל קטן מכדי לבנות בו גרם מדרגות קבוע, או שמעדיפים שלא לוותר על גודל החלל לטובת בניית גרם מדרגות קבוע, רצוי ומומלץ להשתמש בפתרון של התקנת סולמות מתקפלים, שאינם תופסים מקום כלל, למעט שטח קטן על גבי דלת עליית הגג, ניתן להתקינם ללא התחשבות בגודל החלל שמתחת, שכן הם אינם מפריעים לחלל מתחת ולא תופסים מקום, וניתן להורידם במשיכת מוט קלה וללא קושי מיוחד. עם זאת, במידה ועליית הגג ממוקמת במקום נוח וגדול יחסית, ומשמשת למגורים, מה שמצריך עליה וירידה תכופה לצורך הגעה לחלל המגורים, ניתן בהחלט, בהתחשב בתנאי השטח, להתקין גרם מדרגות קבוע, לנוחות מירבית והגעה נוחה לחלל המגורים שלמעלה.

סולמות מתקפלים ייחודיים לחיסכון גדול יותר במקום.

במקרים מיוחדים, מיקומה של עליית הגג ופתחה, אינו מאפשר שימוש בסולם נפתח אלכסונית, מפאת מקום צר, או זווית לא טובה של המסדרון או החלל מעליו נמצאת עליית הגג. במקרים כאלו, ישנה האפשרות להתקין סולם מתקפל אנכי, שבניגוד לסולמות מתקפלים קונבנציונאליים, הוא מותקן על גבי הקיר, ולא על גבי דלת העץ בפתח עליית הגג, ומאפשר עלייה בטוחה מפתח עליית הגג, כמו גם חיסכון יוצא דופן במקום המועט גם ככה שתופס הסולם המתקפל. בסולם זה, נעשה שימוש גם כאשר זווית הירידה במוקצית עבור הסולם המתקפל, היא חדה יחסית, בהתאם לתנאי השטח, ויש חשש שסולם המורכב בשיפוע, יהיה תלול מדי ולא יאפשר עליה וירידה בטוחה לעליית הגג וממנה.

אודות

חברת עליית גג מייבאת, משווקת ומתקינה סולמות מתקפלים לעליית גג וחלונות גג. איכות גבוהה של סולמות מתקפלים לעליית גג מבטיחה עמידות של הסולמות לשנים רבות ובטיחות גבוהה. אצלנו מגוון סולמות מתקפלים מברזל מגולוון במידות שונות ואיתם גם דלתות חיפוי עשויות עץ מלא או מתכת. אצלנו ניתן לרכוש סולמות מתקפלים לתקרה וגם לקיר. בקרו באתר, התקשרו ובואו להתייעץ:

www.aliat-gag.co.il

כתיבת תגובה