סורגים ומעקות – שומרי הראש של הקטנים בחופש הגדול

אם גם לכם יש ילדים קטנים ופעלתנים, בוודאי שמתם לב כי החופש הגדול טומן בחובו מגוון של אפשרויות משחק והפעלות מהפעלות שונות עבורם. הם מתרוצצים בבית  ולכם לא נותר אלא לבדוק בשבע עיניים שהכל בסדר איתם. ייתכן גם שאתם גרים בבניין והילדים מתרוצצים בבית. אתם מוכרחים שלחלונות הדירה יהיו סורגים כדי להבטיח את ביטחונם של הקטנים. סורגים לא משמשים רק להגנה מפני פורצים. סורגים משחקים תפקיד חשוב בכל הנוגע למיגון פנים הבית. מרבית המקרים בהם ילדים קטנים נפלו מחלון הדירה התרחשו בדירות נטולות סורגים.

מעקות – בטיחות גם בבתים פרטיים

להורים רבים הגרים בוילה או בבית צמוד קרקע נדמה כי הם פתרו את כל בעיות הבטיחות של ילדיהם. אולם, בתים בעלי שתי קומות ומעלה הם מקום מועד לפורענות. הילדים משתובבים, מתרוצצים, עולים ויורדים במדרגות או חלילה "מתגלשים" במורדם של מעקות הבית. כיצד ניתן אז לשמור על ביטחונם ? אין כמעט בית בעל מדרגות ללא מעקות. מעקות הוא אמצעי שנועד להגן על ילדים ומבוגרים כאחד מפני נפילה מהמדרגות. יחד עם זאת, חשוב לבחור בסוג מעקות המתאים לעיצוב הבית וכזה המתאים לאופי ולהתנהגות של דיירי הבית.

את הבחירה בסוג הספציפי של מעקות לבית יש לבחור לא רק על פי המראה של המעקות, אלא על פי הצורך המיוחד. אם מדובר בילדים שובבים במיוחד, מומלץ להתייעץ עם מתקין מעקות מנוסה לגבי סוג המעקות אותם יש להתקין. חשוב לבחון גם את החומר מהם עשויים מעקות כדי לא לבחור בחומר זול שיגרום להחלקה ולנפילה בגרם המדרגות.

איך לבחור סורגים מתאימים?

רבים שוגים וחושבים בטעות כי סורגים צריכים להיות יפים ואסתטיים ושמים דגש מועט על בטיחותם של סורגים לבית. בבחירת סורגים לבית יש לבחון ולהתייעץ יחד עם מתקין סורגים מהם הסורגים המתאימים ביותר לדירה. יש לשים דגש על החומרים שמהם הסורגים עשויים ומחוזקם. חשוב לשים לב כי סורגים שאינם חזקים דיים עלולים שלא לעמוד בעומס המשקל המונח עליהם, והדבר עלול להסתיים באסון.

סורגים וגם מעקות הם בראש ובראשונה אמצעי מיגון וביטחון  פשוטים לבית. באמצעותם ניתן למנוע נפילות או למזער את הנזק שבנפילות.

מומלץ לא להתפתות ולקחת את הסורגים או המעקות המעוצבים או היפים ביותר, ולהעדיף בראש ובראשונה חוזק וביטחון על פני יופי.

כיום יש מגוון דיי רחב של סורגים וגם מעקות מעוצבים שהם גם בטוחים לשימוש ומגינים מפני נפילות בשטח הבית ואל מחוצה לו.

לפני שממהרים לרכוש סורגים או מעקות חשוב להתייעץ עם מתקין סורגים מוסמך היכול לתת לכם מידע אינפורמטיבי וחשוב לגבי רכישה של מעקות או סורגים.

זכרו כי קיימת חשיבות מרובה לשמירה על זאטוטים דווקא בימי הקיץ החמים והפעילים.

כתיבת תגובה