סיינפלד ואייפונים

באחד מהפרקים של סדרת המופת סיינפלד, החבורה המשעשת מתייחסת לקפה כאל מוצר על. מוצר שמוביל תעשייה שלמה סביבו. יש קפה שחור, קפה נמסף קפה טורקי, אספרסו, קפוצ'ינו, אמריקנו, לטה, ועוד ועוד. חוץ מזה יש גם מוצרים ושירותים אחרים שמיועדים לקפה: שולחן קפה, תחתיות לקפה, מכונות קפה, בתי קפה והרשימה עוד ארוכה. יש שיגידו שאייפון הוא מוצר כזה. האייפון איתנו רק שנים בודדות והוא כבר עשה שינוי אדיר באופן בו אנו תופסים טלפונים סלולריים ותקשורת ניידת. סביב מכשיר האייפון נוצרה מהר מאוד תעשיית לוואי עצומה שמגלגלת מיליארדי דולרים ומייצרת מוצרים החל ב אביזרים לאייפון ,

אפליקציות לאייפון, כיסוי לאייפון , כבלים לאייפון ועוד . האייפון מספק פרנסה לרבבות עסקים ועובדים: פועלים ייצור פשוטים, מתכנתים, אנשי שיווק, מובילים, מעצבים ואפילו זבנים בחנויות שמוכרות אביזרים.

ספק אם בחלומותיהם של מעצבי האייפון הם ראו מהפכה צרכנית מרחיקת לכת שכזו. למעשה מאז מהפכת ה מחשוב , לא קמה תעשייה  מהפכנית כמו תעשיית האייפון ושיירת הטלפונים החכמים שקמו אחריו.

מהפכת המחשוב שהחלה בסוף שנות השמונים שינתה את הדרך שבאה אנחנו עושים פעילויות יום יומים כמו לנסוע במכונית, לצפות בסרט, להאזין למוזיקה, ואפילו ביקור אצל מרפאה השכונתית היה מתרחשב באופן שונה ללא המחשב האישי. האם אנחנו באותו מקום בכל הנוגע לאייפון? לדעתי עדיין לא. אבל בקצב שבו אנו מתקדמים, ייתכן שעוד 60 שנה נזכור את האייפון כפריצת הדרך בתחום המחשוב הנייד. המכשיר שהביא את הטלפון החכם לכיס של כל אחד ואחד מאיתנו. אולי כבר נולד הסטנדאפיסט שעוד כמה שנים שיקים תוכנית משעשת ברשת שידור אמריקאית ובאחד הפרקים יתייחס לאייפון כמוצר שכמו קפה יצר תעשייה שלמה של מוצרים, מכשירים, משרות, אופנות ועוד.

כתיבת תגובה