עבודה בקנדה כשכיר או עצמאי

קנדה, שכנתה הצפונית של ארה"ב, הפכה ליעד פופולארי אצל מהגרים רבים. המדינה אשר חיים בה יותר משלושים מליון אנשים ידועה ביחס סובלני למהגרים, איכות חיים גבוהה ונופים עוצרי נשימה. כל אילו מביאים מהגרים רבים ובתוכם גם הרבה ישראלים לחפש עבודה בקנדה. גם ללא השכלה מיוחדת או ניסיון קודם ישנן אפשרויות רבות וסוגי עבודה שונים לצעירים הישראלים שמחפשים עבודה בקנדה.

 

עבודה בקנדה – איך לחפש?

 

ישנן 2 דרכים לחיפוש עבודה- חיפוש עבודה כשכיר או כעצמאי. הרבה מהצעירים הישראלים שמחפשים עבודה בקנדה נעזרים באחת מעשרות החברות הישראליות בשוק המציעות עבודה. צעירים שאינם מכירים את המדינה בוחרים בדרך הנוחה יותר ומשתמשים בשירותיהם של החברות הללו. לרוב, שיטת הפעולה של החברות הללו דומה- החברות מציעות לצעירים עבודה בקנדה עם שכר המסוכם מראש ותנאים כלכליים מושכים כמו רכב, דירה מרוהטת ותשלום חשבונות שוטפים. מציאת עבודה בקנדה דרך חברות אילו מאפשרת לעובד הצעיר ראש שקט בהתחלת העבודה בארץ זרה, כאשר העובד יודע שיש מי שידאג לצרכיו הראשוניים כמו הסעה משדה התעופה, מקום מגורים, מקום עבודה בטוח ומשכורת קבועה. החברות בתמורה לזאת גובות מהעובד בחודש כמה מאות דולרים.   

חלק קטן מאילו המחפשים עבודה בחו"ל בקנדה מחפשים עבודה באופן עצמאי, הם אינם יכולים לחפש עבודה מסוג זה בארץ לכן רק לאחר שהם הגיעו למדינה הם יכולים להתחיל לחפש עבודה. היתרון המרכזי בחיפוש עבודה באופן עצמאי הוא שהעובד יכול קודם להתרשם מן העבודה לפני שהוא מתחייב עליה מראש ויתרון נוסף הוא שניתן כך להגיע למגוון הרבה יותר גדול בתחומים שונים.

אולם ניתן לראות כי הרבה מהאנשים אינם בוחרים בחיפוש עצמאי בגלל שהדבר כלל אינו פשוט. העובד צריך לדעת להתמצא לבד באיזור החדש, לחפש עבודה, דבר שלעיתים יכול לקחת זמן רב ובאותו הזמן גם למצוא דירה. לכן, חיפוש עבודה בקנדה באופן עצמאי מתאים רק למי שיש לו את האפשרות להישאר בלי הכנסה לאורך זמן עד שהוא ימצא עבודה ולמי שמכיר קצת את המדינה, ואת העבודות שמוצעות בה.

 

סוגי עבודה בקנדה

כאשר מחפש עבודה בקנדה רוצה להחליט האם לעבוד באופן עצמאי או כשכיר עליו לקחת בחשבון שלבחירה זו ישנה השפעה מכרעת על סוגי העבודה המתאפשרים לו, מכיוון שישנן עבודות שלא ניתן להגיע אליהן באופן עצמאי כמו מכירת ציורי שמן או מכירה בעגלות. שני התחומים הללו הינם ענפים מובילים לצעירים הישראלים המחפשים עבודה בקנדה והם גם התחומים הנחשבים כמכניסים ביותר לעובד הצעיר , אשר ניתן להגיע אליהן כמעט באופן מוחלט רק ע"י החברות הישראליות. כמו-כן ישנם תחומי נוספים של עבודה בקנדה אשר כמעט ולא מתפרסמים בארץ וכדי למצוא אותם יש להסתובב לבד בין מקומות העבודה, תחומים אילו כוללים עבודות כמו עבודות בתחום המסעדנות, או-פר במשפחה יהודית, מנעולנות (לוקסמיט) והדרכה.

לפני שאנו עולים למטוס כדאי לנו לדעת היטב מה אנו מצפים מן העבודה בקנדה, לכל אחד מהתחומים יתרונות וחסרונות, לכן עלינו לחשוב טו במה אנו מעוניינים יותר, האם אנו רוצים לעבוד אבל גם להשאיר זמן בו נוכל לנוח ולטייל באיזור, אם כן אחת העבודות האידיאליות יכולות להיות מלצרות לדוגמה. אולם אם מטרתינו העיקרית היא לחסוך כסף רב או אפילו לצבור ניסיון עסקי עבודה בתחום העגלות או מכירת ציורי שמן תתאים לנו יותר. שתי העבודות הללו הן עבודות מאוד תובעניות, וכדי להצליח בהן דרושה מנה גדושה של אמביציה. עבודה בקנדה בעגלות דורשת השקעה של המון שעות עבודה, ועבודה במכירת ציורי שמן תתאים רק למי שלא מוותר לעצמו בקלות. אולם יתרונן הגדול כרוך בעובדה שניתן לחסוך בהן סכום כסף יפה ומהיר יותר מכל תחום אחר של  עבודה בחו"ל בקנדה.