עבודה על העצמי לשמירה על הזוגיות

אחרי שעבדתם על עצמכם, הבנתם שאתם ראויים לאהבה, הלכתם למצוא אותה ומצאתם זוגיות מעולה, לא חבל שתתנו לה לדעוך ולהסתיים? כאשר יש זוגיות טובה, עד שסוף סוף מוצאים אותה, רצוי  לעשות כל מה שניתן על מנת להגן עליה.

אימון אישי לחיים עזר לכם למצוא את הזוגיות? אז אולי רצוי שתנסו את אותה הדרך גם בשביל להגן עליה. לכו למאמן אישי, לבד או עם בני הזוג שלכם, ותמצאו דרכים לתקן את הזוגיות. באיזו דרך זה יתרחש? בעזרת תיקון של עצמכם, שהרי לא הזוגיות היא זו שמקולקלת, אלא ההשקפה והיחס שיש לכם ו/או זו של בני הזוג שלכם.

אם אימון אישי לחיים נשמע לכם מודרני מאוד ואתם רוצים משהו "מקובע" יותר, תעשו ייעוץ זוגי בדרום עם יועצים מהסגנון הישן והטוב (על אף שגם הם בזמנים אלו יכולים להיות מעט שונים ממה שאתם חושבים לעצמכם).

לא משנה אם עושים יעוץ זוגי בדרום או אימון אישי, צריך להתמיד בתהליך. בגדול, התמדה היא מילת המפתח, ואיתה מוכרחים לבוא גם פתיחות, גמישות, הבנה וסבלנות, גם כלפי עצמכם והן כלפי בני הזוג שלכם.

זוגיות היא משהו שיש לטפח, וברור שלא לקחת כדבר מובן מאליו, וזה העניין הבסיסי הכי מהותי שאתם ובני הזוג שלכם נדרשים להבין. כאשר אין מוטיבציה להשקיע, הזוגיות דועכת, אז אין סיבה להיות מופתעים מעצם ה"מוות" של הזוגיות. אם כן, הכל בידיים שלכם ושל בני הזוג שלכם.

כשנמצאים במערכת יחסים רומנטית שמעלה עובש או מראה סימני ריקבון, לרוב מעדיפים להאשים את הצד השני- מה הוא עשה לא בסדר, מה הוא עשה שגרם לך לעשות משהו לא נכון ועוד. חובה לזכור שזוגיות היא משהו משותף, עם דגש על המילה משותף, ולכל אחד יש חלק שווה בה. להאשים את הצד השני זה טבעי, כי זה האינסטינקט הראשוני, אולם זה לא נכון, וחשוב להבין שלכל אחד בזוגיות יש צד בהתפוררות שלה.

כמו כל בעיה אחרת, ההודאה בדבר הבעיה וההכרה בה זה השלב הראשוני, ומשם הכל יכול לזרום ולהשתפר, אם רק מוכנים באמת לתת סיכוי ומשקיעים.