עבודות ברוסיה ואוקראינה

יפן, ארה"ב ואירופה.

ידידים, אתם לא לבד; חלק עצום מהאזרחים אינו מסוגל לחיות כאן יותר! המע"מ עולה, השכר לא מספיק ולא נותנים אמון בהנהגה. בפרט כעת, בשנת בחירות, העתיד נראה שחור וכבר נגמר כל פוטנציאל לתקווה.

תוכלו להמשיך לחיות בארץ ישראל, למרות הכל, לייחל לשינוי, ויש לכם אפשרות לתכנן חיים במוסקבה – זה לא קשה. כמישהו שעבר לפני כעשור ושומע תלונות של חברים וחברות שלא מוותרים ועדיין לא ויתרו – על כך שקשה בארץ הרבה יותר מבמדינות אחרות בכדה"א, רציתי לנסות ולסייע לכם אילו אפשרויות יש – ובאמת לשגשג, במקום טוב יותר…

עבודות ברוסיה

דבר ראשון, תצטרכו לחפש יחד עם הורה או סבתא וסבא – אם יש קרובי משפחה היכן שהוא על פני כדה"א. לעיתים יהיה כדאי להשתדל להנפיק אזרחות, לא יקרה כלום כשתגלו שזה לא לכל החיים, סך הכל שיהיה לאן לברוח.

במידה ולא תצליחו להתארגן על אזרחות, לפעמים אפשר להשיג פספורט ו-ויזה – אשר בעזרתם תוכלו לטוס למדינה מסוימת, למצוא עבודה בתחומכם וגם להשיג קצת מעבר, כמו התמקצעות בתחומכם. תוכלו למצוא מדינות שיתירו לכם אזרחות אחרי כמה שנים של מחייה, בהחלט המדינות הללו גם עשויות לקצר את אזרחותכם בעקבות אירועים מוגדרים. אני ממליץ לדעת מראש את המגבלות וההיתרים שהוכרזו באזור.

ראיון בשגרירות – מה עליי לעשות?

שימו לב, לכל ארץ יש נהלים משלה לצורך הוצאת ויזת תייר. נגיד, הוצאת ויזה מממשלת ארה"ב מצריכה סדרת ראיונות מתישה, כשהוצאת ויזה לתאילנד הרבה יותר פשוטה, אך תתן לכם לשהות פרק זמן קצר. התעדכנו דרך מקומות רלוונטיים בכל דרישה שהממשלה הציבה, מפני שחוקים אלו מתעדכנים לפעמים.

לפני הפגישה בשגרירות הכינו תעודה מזהה, תמונת פספורט תקפה, פספורט בתוקף, והצהרות אחרות שיבקשו מכם. כדאי גם להתקלח לפני ולא להרעיש, קשה לגלות מי המראיין שיארגן ראיון זה – ומראה מכובד חשוב במיוחד. התעריפים מתעדכנים לעיתים – וינועו מכמה דולרים למאתיים דולר. בנוסף, פרק הזמן שיש למדינה עבור ניפוק הויזה הארעית – יכול להיות מסוף הראיון עד חודש קלנדרי. שימו לב לא להיחפז, לא תרצו להחמיץ את הסיכוי שלכם בגלל אדישות.

כאשר יש לכם משפחה, יש קריטריונים בחלק מהמדינות, שבעזרתם ניתן לנפק אשרות לאישה ולילדים.

יש אישור. איך מתקדמים?

שווה להבין את המסורת המקומית, הזרם הדתי השלט ומתן עזרה לקהילה. חשוב אף לקלוט את הניבים השונים, אפילו רק כמה מילים בודדות.

ברוב המדינות תצליחו לאתר כמה תחומים יותר מוכרים, כגון: עגלות ומוצרי קוסמטיקה, אשר יכניסו לכם שכר נאה, גם אם עד שתמצאו מקום קבוע. נכון, עבודות אלו אולי יעדיפו להעסיק חיילים משוחררים או נערים ללא הכשרה מקדימה, אך כשרוצים בכנות לפתוח בחיים חדשים בברזיל, אולי תיאלצו להתפשר.

מוכרחים לקבל עוד פרטים? נסו ב-עבודה במוסקבה. כשיזדמן לי – אספק עוד הצעות ואנסה לקדמכם עוד פסיעה – שתגיעו אל החזון הנכון. ביי ת"א!

כתיבת תגובה