עורך דין בנקים

מערכת הבנקים בארץ היא מסועפת, מנוהלת על ידי פקידים ומנהלים, ונעזרת בתקנות ובחוקים שלרוב אינם מוכרים או ברורים לאזרח הפשוט. באמצעות פנייה אל עורך דין בנקים יכולים להיות נגישים יותר עבורנו במקרים של חוסר הבנה או חוב.

איך להתמודד מול הבנק?

חוב לבנק הוא אינו דבר נעים, אך המצב הכלכלי היום מוביל לעתים למקרים כאלה. חוסר ההבנה והידע שלנו במערכת הבנקאית גורם לרובנו להירתע מניהול משא ומתן, או מניסיון לפתור את הבעיה באמצעות פריסה, או הפחתת חוב, ואנחנו נתקלים בטיפול אגרסיבי מצידו של הבנק – תביעות, הוצאה לפועל, צו איסור יציאה מהארץ, ועוד. אחת הבעיות המרכזיות בהתנהלות מול הבנק היא ניגוד האינטרסים הקבוע בו הוא נמצא מולנו, הלקוחות. למה הכוונה? כלקוחות הבנק, אנחנו מעניקים לו (מבחינה חוזית) את הזכות לנהל במקומנו, או במקום גוף חיצוני אחר, את החשבון שלנו מולו, ויתרה מכך – הבנק אף מקבל מאיתנו את האישור לחשב את הריביות ואת העמלות שאנחנו חייבים לו. על מנת להתמודד עם בעיה יסודית זו, ולהגן על לקוחות הבנקים, נחקקו חוקים שנועדו להסדיר את הנושא

במקרים כאלה מומלץ לפנות לאיש מקצוע בעל ניסיון בניהול משא ומתן מול הבנק, השולט בתקנות הבנקאיות. עורך דין המתמחה בבנקאות הוא בהחלט אפשרות מומלצת במקרה זה, והוא יכול למנוע מהחייב עוגמת נפש רבה.

עורכי דין בנקים, ומה שביניהם

הבנק הוא גוף כלכלי, וככזה, הוא ישתמש בכלים העומדים לרשותו על מנת לקבל את מה שמגיע לו, על פי חוק. עם זאת, גם על הבנק מוטלות חובות כלפינו:

  • חובת תום הלב של הבנק
  • תום לב במתן אשראי
  • החובה הציבורית של הבנק כלפי הלקוח
  • חובת האמון של הבנקים
  • חובת רשלנות הבנק
  • חובת הזהירות (שלא להסתיר מידע בזמן ניהול מו"מ)
  • שמירה על האינטרסים של הלקוח

כאשר אנו חייבים לבנק בעקבות תשלומים שלא שולמו או בעקבות פשיטת רגל, אנחנו נוטים לשכוח שגם לבנק יש חובות כלפינו, ועורכי הדין הבקיאים בדיני בנקאות הם אלה אשר יוכלו לתמרן ולסייע לנו להתמודד עם המצב. במידה ונמצא כי הבנק לא נהג בתום לב, קיימת אף אפשרות לתבוע את הבנק על כך.

כתיבת תגובה