עורך דין בקרית מוצקין לצרכי רישום קבלנים

מדינת ישראל הבינה בשנים האחרונות את הפריצות הקיימת בתחום הבניה והשיפוצים בכל רחבי הארץ ועל כן יש כיום הקפדה רבה הרבה יותר על כך שהעוסקים בענפים הללו יהיו בעלי הסמכה שעברו רישום קבלנים כחוק. איך וכיצד במאמר הבא.

ענף הבניה בישראל נחשב לאחד הבעייתים שישנם. מדובר בענף בו רבים בעלי כשרון עבודה עם מכשירי בניה נכנסים לענף ועוסקים בו במקצועות של שיפוצים כצבעים, אינסטלטורים, משפצים ועוד עבודות שיפוצים שונות כאשר אין להם הסמכה לכך באופן מוסדר או דרך לעקוב אחר איכות הביצוע שלהם.

על מנת לעשות מעט סדר בבלאגן קבעה מדינת ישראל כי יש לבצע רישום קבלנים כראוי ובצורה מוסדרת לעוסקים בענף. בדרך זו ניתן יהיה לעקוב אחר העבודה והאמינות בעבודה של העוסקים בתחום זה וגם להכשיר את העובדים בענף הבניה בצור הטובה יותר עם תעודות מתאימות, השתלמויות וכדומה.

רישום קבלנים אפשרי בישראל במספר פורמטים שונים, כאשר לכל אחד קריטריונים שונים ותנאי סף המתאימים לו ולמעוניינים להיות מאושרים בו. רישום קבלנים ניתן לבצע על ידי עורך דין במיקום שלך (למשל, עורך דין בקרית ביאליק, עורך דין בקרית מוצקין וכדומה).

החלוקה הבסיסית היא לשני סוגי רישום – קבלן ראשי או קבלן משני. רישום כקבלן משנה מאפשר עבודה בתחום השיפוצים כללי או בתחומים מתמחים על פי הניסיון והוותק שניצבר בשנים האחרונות, כל תחום ורמת הדרישה ממנו. אישור של קבלן ראשי הינו בעל סיווג גבוה יותר וכולל דרישות רבות יותר.

רישום קבלנים – קבלן ראשי

רישום קבלנים לענפים ראשיים מיועד לקבלנים בינוניים וגדולים שפחות עוסקים בשיפוץ נקודתי ויותר עוסקים בפרוייקטים שלמים של בניה או שיפוצים.

דוגמא לענפים ראשיים הם:

  • קבלן בניה – 100ג
  • קבלן כבישים – 200ג
  • קבלן גשרים – 300ג

הקריטריונים לרישום קבלנים לענף ראשי:

v     תעודת עוסק מורשה או פרוטוקול חברה ואישור ניהול ספרים כחוק על ידי רואה חשבון.

v     איסור של פשיטת רגל או קיום עבר פלילי בשלוש השנים האחרונות.

v     רישום על סמך העסקה בקביעות של שני עובדים מקצועיים לפחות – שני מהנדסים, מהנדס ומנהל עבודה וכדומה.

v     על בסיס כישורים:

– מהנדס אזרחי רשום בעל שנתיים ניסיון מתוך ארבע שנים אחרונות מיום קבלת ההסמכה.

– מנהל עבודה רשום במשרד התמ"ת עם שש שנות ניסיון מ 12 שנים אחרונות מיום ההסמכה.

– הנדסאי אזרחי רשום עם ארבע שנות ניסיון מתוך שמונה השנים האחרונות מיום ההסמכה.

רישום כקבלן ראשי לא רק מעיד על מקצועיות וניסיון אלא גם פותח דלתות רבות לפרוייקטים של חברות גדולות במשק ויכולת לנהל ולבצע עבודות בניה ושיפוצים בהיקפים משמעותיים ולאו דווקא נישתיים ופרטיים בלבד.

 

signup

מחפש חברת קידום אתרים מקצועית ? http://www.signup.co.il/ - פתרונות מקצועיים לעסק שלך !

כתיבת תגובה