עורך דין גירושין – להתגרש נכון!

 

עורך דין גירושין – להתגרש נכון!

 

גירושין הם תהליך עצוב וקשה, אשר עלול לעבור על בני זוג בשלבים שונים של הנישואים, כאשר בני הזוג מגלים, מסיבה זו או אחרת, שהם אינם מעוניינים עוד לחיות יחד כבעל ואישה. התהליך של הגירושין הוא תהליך לא נעים, והוא נעשה קשה ומורכב עוד יותר אם לבני הזוג ישנם ילדים. על מנת לעבור את התקופה הזו במינימום נזקים, בני הזוג זקוקים לעורך דין גירושין.

 

עורך דין גירושין

 

תפקידו של עורך דין גירושין הוא לייצג את הבעל, את האישה או את שניהם – בהתאם למצב. לעיתים ישנה הסכמה עקרונית בין בני הזוג, ותהליך הגירושין נעשה בצורה נעימה, מסודרת ומכבדת. במצבים כאלה, ישנם זוגות שבוחרים לפנות יחד לאותו עורך דין גירושין, משום שהם זקוקים רק לסיוע פורמאלי בתהליך הרשמי. לעומת זאת, ישנם מקרי גירושין קשים וכואבים, שבהם ישנן מריבות קשות בין בני הזוג. במצב זה, כל אחד מבני הזוג בוחר לעצמו עורך דין גירושין שמתפקידו להגן על האינטרסים של מרשו בצורה הטובה ביותר, ולהגיע להסכמים שמיטיבים איתו או איתה.

 

הפעולות שמבצע עורך דין גירושין

 

כאשר מדובר בגירושין שקטים, שבהם אין מריבות וישנה הסכמה בין בני הזוג לגבי החלקים השונים של התהליך, עורך דין גירושין מבצע בעיקר עבודות פורמאליות, על מנת לסייע לבני הזוג לנסח את ההסכמים המתאימים שהם זקוקים להם, לפני הגט עצמו. כך, למשל, עורך דין גירושין מסייע לבני הזוג לנסח הסכם אודות חלוקה של הרכוש המשותף לבני הזוג, אודות המשמורת על הילדים, תשלום המזונות וכדומה. ההסכמים הללו נועדו לתת תוקף חוקי לגירושין, ולמנוע אי הבנות או מריבות בהמשך הדרך. לעומת זאת במקרים שבהם אין הסכמה בין בני הזוג, תפקידו של עורך דין גירושין נעשה מורכב יותר – הוא צריך לגשר בין הצדדים, כאשר לרוב, הדיונים בין בני הזוג מגיעים לבית משפט לענייני משפחה. שם על עורך הדין לייצג את מרשו או מרשתו, ולנסות להביא לכך שההסכמים שייקבעו יהיו לטובתו ולשביעות רצונו של הלקוח (או הלקוחה) שלו.

 

 

כותב המאמר:

אודות עו”ד אהרוני מיכה – עורך דין ברחובות

בעל ניסיון רב בטיפול בתיקי משפחה.

המשרד מספק שירותים משפטיים בתיקי משפחה כגון- הסכמי גירושין בהסכמה, גישור בתוך המשפחה, הסכמי ממון, תביעות של חלוקת רכוש, פירוק שיתוף בבית המגורים, איזון משאבים וחלוקת זכויות סוציאליות בין בני הזוג בעת הגירושין.

 

 

כתיבת תגובה