עיצוב וסידור פנים הבית

פעמים רבות אנו עומדים בפני החלטה כיצד לארגן את חלל המגורים שברשותינו על מנת לנצל בצורה הטובה ביותר כל ס"מ בדירה ויחד עם זאת לשמור על סגנון ייחודי ומציאת ריהוט מתאים שיתאים גם לגודל גם לחלל וגם לצבע הנבחר.

אם מדובר בבניה של בית חדש, רצוי לקחת איש מקצוע בתחום אדריכלות ועיצוב פנים לבית. אדריכל אחראי לעיצוב ותכנון של מבנים בצורה הטובה ביותר והנוחה לאותו לקוח תוך מתן דגש על גודל המבנה, רצונותיו של הלקוח לגבי כמות החדרים הרצויה, מטבח סלון, חדר שירות שירותים ועוד. תפקיד האדריכל לנצל במקסימום את החלל העומד לרשותו ולתכנן בקפידה כל חדר וחדר ואיך יועמדו הדברים ובאיזו זווית תוך כדי התחשבות בסביבה. לאחר תכנון המבנה והקמתו שמים דגש על עיצוב הפנים של הבית. מעצבים את הדירה בסגנון הנבחר תוך מתן דגש על גודל הדירה והחלל בכל חדר בהתאם לריהוט והתאמה נכונה של הצבעים בכל חדר בהתאם לבקשת הלקוח ולריהוט הקיים. בנוסף, אם החלל קטן יש להקפיד על גוונים בהירים אשר גורמים להרגשה של הגדלת החלל כמו גם בחירה נכונה של ריהוט שלא ייתן תחושה של עומס והקטנת החלל.

אם הדירה ממוקמת במרכז הארץ ניתן למצוא אנשי מקצוע מהאיזור; מעצב פנים במרכז הארץ כמו גם אדריכל במרכז הארץ. עיצוב הדירה בצורה נכונה ויעליה מאוד חשוב להמשך החיים האותה דירה הן מבחינת רמת המחייה והן מבחינת הערך שלה בהמשך למקרה שתוצע למכירה. עיצוב ותכנון בצורה נכונה של הדירה היא אשר תקבע את ערך הדירה ואת הביקוש לה. מכירה של דירה יכולה לקום או ליפול אפילו על עיצוב פנים לא מתאים. בחירת צבע קיר שעלול לא להתאים או רהיט שאינו מתאים בגודלו או פונקציונאלי לחלל עלול לגרום לחלל או לדירה להיראות לא אטרקטיבית, לכן חשוב להבין בהתאמה של כל הפרמטרים ביחד; חלל, סגנון, צבע ומטרה.

עיצוב לא מתאים אף עלול לגרום לחלל להיראות קטן או שאנו יכולים לפספס שטח מסוים שדווקא הוא זה שיחולל את השינוי ויגרום למקום קטן להיראות גדול וזאת על ידי ניצול שטח בצורה נכונה. לכן חשוב לשים דגש על עיצוב הפנים גם כן.