על חנויות מטבחים

עברתם לדירת יד שניה מהממת, החדרים ענקיים, המרפסת משקיפה על חורשה יפהפיה, והמטבח – מפורמייקה בצבע גזר… אחד הדברים הכייפיים ביותר הוא שיפוץ גדול בבית. זוהי הזדמנות נדירה לשנות חלקים שעבר זמנם או כאלה שהתקלקלו ובעת ובעונה אחת לתת רענון לחזות הבית או הדירה עם עיצוב חדשני. אבל שיפוצים זה עניין לא פשוט בכלל וכל מי שאי פעם שיפץ את הבית יאמר לכם ששיפוץ מטבחים זה השיפוץ המסובך ביותר.

בזמן שמשפצים מטבח, השינוי לא קטן משום שלרוב שיפוץ מטבח הוא יקר וכוללני הכולל בתוכו החלפת משטחי עבודה, ארונות מטבח, מוצרי חשמל וגופי תאורה רבים. חוסר הנוחות והשינוי הגדול בבית בעת תקופת העבודה גורמים לאנשים רבים להרתע ואפילו לוותר על השיפוץ. אבל הנסיון מוכיח שהלחץ הנפשי, הזמן והכסף אשר מושקעים בעבודה כזו משתלמים מאוד בסופו של דבר מבחינת המראה הכללי, נוחות החדר החדש ואפילו בשיפור ערכה של הדירה.

חנויות מטבחים או נגר? האופציות הקיימות בשוק מחולקות לשתיים עיקריות- קנייה של מטבחים לדוגמא מרשת גדולה או קנייה מנגר. מטבחים המשווקים על ידי רשתות הם במרבית המקרים פחות יקרים ממטבחים שנרכשו בהזמנה אישית, אבל בגלל ייצורם התעשייתי הם לא מותאמים למבנה הבית ובמקרים רבים הם מורכבים מחומרי גלם פשוטים. מטבח מנגר מבטיח איכות ועבודה ברמה גבוהה, בעת ההזמנה המבחר בין העיצובים והחומרים בלתי מוגבל, אבל זו הוצאה מאוד גבוהה.

ארון מטבח עליון- בשנים האחרונות קיימת האופציה לשפץ או להחליף רק את החלק החיצוני של הארונות וכך לשפר את מראה המטבח תוך חסכון בהוצאות. אבל חשוב מאוד לזכור שמדובר בשיפוץ ויזואלי בלבד שלא מסוגל לפתור בעיות רבות כגון ריקבון בפנים הארונות או צנרת פגומה. הדבר החשוב ביותר זה בשום אופן לא לוותר על איכות חומרי הגלם ולמצוא איזון בין אסתטיקת המטבח למידת השימושיות שלו.

כתיבת תגובה