עריכת צוואות אצל עורך דין

כתיבת צוואה בכל גיל כבר לא דורשת את אינטימיות החדר החשוך של בעל הממון והנכסים, אלא את משרדיו המרווחים של עורך דין מיומן שיוכל לעזור בתהליך כתיבת הצוואה ולתת לה תוקף משפטי בבית המשפט לדיני משפחה. בעוד שבימי עבר נהגו רבים לכתוב צוואה בכתב יד, לאפסן אותה בבוידעם ולהורות לבני המשפחה לפתוח אותה רק אחרי לכתם, בעוד אחרים לחשו על מיטתם את החלטות הירושה שלהם, היום חייבים כל מי שרוצים למנוע סכסוכים משפטיים ומשפחתיים בעתיד, למסד את הצוואה בצורה משפטית חוקית. עורכי דין רבים מתמחים בתחום של עריכת צוואה ויכולים ללוות את כל מי שמעוניין בתהליך משלב כתיבת הצוואה ועד שלב האישור הסופי בבית המשפט. בנוסף, עורכי דין אלו יהיו ממונים פעמים רבות על פתיחת הצוואה במועד הרלוונטי.

מה אומר החוק לגבי ירושה ללא צוואה?

הסיבה לכך שרבים בוחרים בעריכת צוואה באופן משפטי היא החוק היבש. החוק לדיני ירושה אומר כי במקרה של מוות בן הזוג מבלי שכתב צוואה חוקית, יעבור מחצית הרכוש שצבר בחייו אל בן או בת הזוג שלו ואילו ילדיו יתחלקו בחלק השני של הרכוש באופן שווה בשווה. כל זה נשמע מצוין עבור משפחה שמסתדרת ומנהלת חיים מאושרים, אבל במקרים רבים החוק הזה הופך לבסיס לריבים בלתי נגמרים בין בני המשפחה. בעיקר כאשר בן או בת הזוג אינם ההורים של הילדים. מקרים בהם מומלץ לערוך צוואה כדי למנוע סכסוכים הם כאשר בני הזוג חיים בתור ידועים בציבור ואינם נשואים, כאשר מדובר בנישואין שניים, כאשר בני הזוג נמצאים בתהליך של פרידה וגירושין וכמובן כאשר אדם בוחר שלא להוריש את רכושו לפי החוק אלא לחלק אותו לפי ראות עיניו.

למנוע סכסוכי ירושה

סכסוכי ירושה מסתיימים לרוב בעוגמת נפש וכאב לב של כל בני המשפחה. הם משפיעים על חיי המשפחה לשנים ארוכות קדימה וגורמים לשבר עמוק במשפחות קטנות וגדולות. לכן עריכת צוואה היא קודם כל אמצעי של אב המשפחה למנוע סכסוכי ירושה לאחר לכתו וישנה חשיבות מכרעת לעצה מקצועית ולליווי של עורך דין בעל ניסיון שיכול לתת את ההכוונה הנכונה ולהדריך כיצד לכתוב את הצוואה כך שתהיה לגיטימית ובעלת תוקף חוקי ומשפטי.