ערכה מיוחדת לטיפול באקנה!

אם מבינים איך מתפתחת אקנה, אפשר גם לדעת לטפל בה. ערכה מיוחדת למניעה וטיפול באקנה (פצעי בגרות) משווקת כעת בשוק, והיא כוללת מוצרים שאמורים לסייע ולמנוע מצבי אקנה.

אקנה כעיקרון היא מצב זיהומי של עור הפנים ומופיעה גם בגב, והיא נגרמת כתוצאה מהפרשת יתר של בלוטות חלב שנמצאות אצל כל בני האדם מתחת לעור.

האקנה מופיעה בעיקר בגיל ההתבגרות משום שבגיל הזה מופרש הורמון המין "טסטוסטרון" והוא מעודד ומגביר את בלוטות החלב, אשר עודף פעילות שלהן יוצר מרבץ נוח לחיידק האקנה.

אז מתפתח זיהום באזור והוא לא יחלוף אם הוא לא יטופל. במקרים רבים פצעי הבגרות הללו הופכים לצלקות מכוערות ובעיקר על הפנים- כרטיס הביקור של כל אדם.

מה זה אקנה?

אקנה היא דלקת של זקיקי השיער ובלוטות החלב. היא מופיעה בעיקר בגיל ההתבגרות כתגובה לא תקינה להורמון המין הטסטוסטרון. בעגה היום יומית השגורה פצעי האקנה מכונים "פצעי בגרות" וסובלים מהם צעירים בגיל ההתבגרות אבל גם מבוגרים יותר.

מקורה של הדלקת הוא בהפרשת יתר של בלוטות החלב, המזדהמים עם תאי עור מתים או עם זיהום אחר. (לעיתים עצם החיטוט בפצעים הוא הזיהום המוביל לסימני צלקת במקומות הפצעונים).

כתוצאה מהזיהום הנקבובית (של השיער) נסתמת ואז משמש האזור כמרבץ נוח לחיידק האקנה. החיידק יחד עם הזיהום יוצרים תגובה דלקתית בצורת פצעון ובעיקר על הפנים.


 

ערכה לטיפול באקנה!

ראשית יש להדגיש כי הפרשת יתר של בלוטות החלב גורמת לעור להיות שמן ומשום כך רובץ עליו חיידק האקנה.

הערכה המומלצת לטיפול באקנה מותאמת לטיפול עדין ולא פולשני בבעיית הפצעים.

סבון פנים עדין לעור שמן

הסובלים מאקנה חושבים שאם הם ירחצו את הפנים כמה פעמים ביום, ישפשפו את העור חזק הפצעים ייעלמו להם, ומה שקורה הוא בדיוק ההיפך. העור המגורה והפצע נגועים בדלקת. כל רחצה מיותרת או שפשוף, מחריפים את הדלקת, גורמים לה להתפשט ועלולים להפוך את הפצע לצלקת שלא תעבור לעולם.

סבון פנים עדין- להתייחס לאקנה בעדינות!

הערכה כוללת סבון פנים עדין שלא מכיל חומרים העלולים ליצור גירוי. הסבון מגיע במיכל המצויד במשאבת קצף מיוחדת. הוא מצבע פעולה עדינה מאוד של עור הפנים המודלק והמגורה.

הסבון מנקה ומסיר את השומנים העודפים מעור הפנים. עור הפנים המשומן הוא זה "שמושך" את חיידק האקנה וכאשר מסירים את השומן החיידק לא ירבוץ.

אופן שימוש : יש להקציף את הסבון העדין יחד עם מים על הפנים בתנועות מעגליות רכות ומלטפות ואחר כך לשטוף עם מים פושרים. ניתן לבצע זאת כמה פעמים ביום אבל בעדינות….

מי פנים לעור שמן- כי האקנה אוהבת שומן!

העור השמן של הפנים כאמור הוא זה שמושך את חיידק האקנה ולכן רק ניקוי עמוק ויסודי של העור ימנע מהחיידק להתיישב על העור.

מי הפנים שבערכה מיועדים לחיטוי וניקוי יסודי של עור הפנים. הם מסירים בעדינות תאי עור מתים שיוצרים זיהום בעור, מרחיקים את השומניות.

מי הפנים הללו מכילים חומצות פעילות המונעות היווצרות שומן בעור.

אופן השימוש : יש לנקות את הפנים  בעדינות עם מי הפנים ולחכות שהעור יתייבש. לא צריך לשטוף.

מומלץ לשימוש יום יומי לפני שינה, כדי לתת למרכיבים החיוניים להיספג בעור ולהיות פעילים במשך כל הלילה.

 

קרם פנים לעור שמן- כי השומן הוא "הרעה" החולה של האקנה!

הערכה לטיפול ביתי באקנה כוללת גם קרם הזנה עשיר במינרליים חיוניים לעור שמן. הקרם מכיל אלוורה ומינרלים טבעיים מים המלח וכן חומצות אלפא הידרוקסיות (AHA) ובטא הידרוקסיות (BHA) המסייעות לשיפור מראה עור הפנים. מי סקין – ערכה לטיפול באקנה בפנים וגם לטיפול באקנה בגב.

 

אופן השימוש : יש לנקות תחילה את הפנים עם הסבון העדין, אחר כך יש להשתמש במי הפנים עפ"י ההוראות לעיל ובסוף יש למרוח בעדינות את קרם הפנים על העור בתנועות מעגליות רכות ומלטפות.

 

 

כתיבת תגובה