פוקר – מתחילים למקצוענות

טקסס הולדם פוקר הגיע מטקסס שבארצות הברית, שם נמצאים טייקונים ומקצוענים במשחק הפוקר. פוקר הוא משחק שאפשר לשחק בזוג או במספר רב יותר של משתתפים. בנוסף, האינטרנט מאפשר לאנשים לשחק לבדם מול המחשב, כאשר המשחק יכול להתנהל שרגע אמת מול אנשים אחרים מסביב לעולם שיושבים גם הם מול המחשב והוא יכול להתנהל מול מכונה. טקסס הולדם פוקר הפך לנפוץ כל כך עד שאתרים שונים מוכרים צ'יפים וירטואליים שאפשר יהיה לשחק איתם אונליין.

פוקר הוא משחק הקלפים האהוב ביותר בקרב מבוגרים. כשהחלו טורנירים של טקסס הולדם ברחבי העולם, משחק הפוקר הפך לספורט תחרותי. אומנם אין מאמץ פיזי בטורנירים, אבל מתקיים מרוץ אחר כסף גדול.

במשחק פוקר מחלקים חמישה קלפים לכל שחקן. השחקנים יכולים להחליף את כל הקלפים או מספר מסוים של קלפים פעם אחת בלבד ומה שמקבלים זה מה שמשחקים איתו. כל אחד יכול להמשיך במשחק אחרי החלפת הקלפים גם אם אין לו קלפים שעוזרים במשהו. למעשה, טקסס הולדם הוא משחק שצריך בו יותר מקלפים טובים, צריך גם יכולת העמדת הפנים (כדי שהשחקנים האחרים יחשבו שיש קלפים טובים כשלמעשה אין).

לפני שמתחילים לשחק על כסף, שחקני טקסס הולדם פוקר מתחילים צריכים להתנסות עם חברים ובלי להמר על כסף. אחרי שתופסים את העניין ומכירים את רמת החוזק של כל ה"ידיים", אפשר להתחיל לשחק על סכומים קטנים. כדי להשתתף בטורניר טקסס הולדם צריך הרבה ניסיון. השחקנים המקצועיים, אלו שזוכים בטורנירים האלו, הגיעו ליכולות האלה בעזרת התנסויות מרובות והם אפילו למדו פסיכולוגיה, קריאת שפת גוף וסטטיסטיקות.

משחק פוקר הוא אומנם מבדר, אך מדובר בדבר רציני. מי שלא מומחה במשחק, רצוי שלא ישחק על סכומי כסף גדולים מאוד. חובבנים יכולים להשתתף בטורנירים העולמיים השנתיים אבל הם צריכים לדעת מתי לפרוש.

ההתנסויות של השחקנים המתחילים יובילו אותם אל הטורנירים על הכסף הגדול והידע שיצברו עד לאותו רגע אולי יוביל אותם לניצחון הגדול, בתקווה.