פינוי אשפה אורגנית- שילוב של נוחות ושל יעילות.

פינוי אשפה אורגנית- שילוב של נוחות ושל יעילות.

בין אם מדובר במטבח הפרטי שלנו בבית ובין אם במטבח מוסדי/תעשייתי למטרות בישול בכמויות גדולות (מטבח בבית מלון, בית חולים, במסעדות וכדומה), אנו מייצרים כמות בלתי מבוטלת של פסולת אורגנית. בשני המקרים, הדרך המסורתית לאסוף את האשפה הזו היא באמצעות פח אחד או יותר- תלוי בגודל המטבח ואופי ההתנהלות שבו. במטבח מוסדי נהוג לרכז את האשפה בכמה מוקדים או עמדות, כאשר בתום העבודה צוות העובדים מפנה את האשפה החוצה באופן ידני לתוך פחים גדולים יותר. אשפה אורגנית זו הולכת ומצטברת במהלך יום עבודה, צוברת ריחות רעים, מושכת אליה זבובים ומעופפים, חגיגה לתיקנים במטבח עצמו ומחוצה לו. למותר לציין כי מעבר לפגיעה האסתטית בשגרת העבודה במטבח ישנו גם מוטיב חזק מאוד של פגיעה ברמת ההיגיינה הנדרשת בסביבה העוסקת במזון שאנו אוכלים. כאן נכנסת לתמונה מערכת שינוע פנאומטית שמטרתה לסלק אשפה אורגנית.

כיצד משולבת מערכת שינוע זו?

מערכת פנוי אשפה אורגנית משולבת בעמדות העבודה במטבח כחלק מ "ריהוט" של המטבח ו /או בצמוד למדיחי הכלים והיא חלק בלתי נפרד ממנו ממש כשם שארונות המטבח ומשטחי העבודה הם חלק בלתי נפרד מכל מטבח. ברגע שמערכת שינוע זו מותקנת ומשולבת בריהוט המטבח, כל תהליך סילוק האשפה האורגנית הופך להיות קל, פשוט ונטול מאמץ. מערכת השינוע הזו, כמו מערכות שינוע פנאומטיות אחרות, פועלת באמצעות ריק, ואקום. הפסולת מושלכת לתוך הפתחים המיועדים לקלוט אותה, נשאבת במהירות  של 100- 70 קילומטר לשעה לעבר קונטיינר אטום, שמיועד לקליטת אשפה אורגנית זו .  אשפה זו מוטמנת או ממוחזרת לפי הצורך.

והתוצאה?

מטבח נקי, מסודר, נטול פחים מפוזרים בכל מיני עמדות. בנוסף לניקיון, העדר ריחות רעים של אשפה שהולכת ומצטברת במהלך היום, העדר צורך באיסוף ידני של האשפה ופינוי . היות וקיימת הנחיה, לפיה יש לפנות את הפסולת בנתיב המרוחק דיו מהמזון המוכן על מנת למקסם את תנאי ההיגיינה, הרי שמגנון פינוי אשפה פנאומטי מלכתחילה מתוכנן באופן יעיל ומושכל, המוודא כי הניידות במטבח בשעות העבודה אינה "מתנגשת" ואינה באה במגע עם האשפה. "תכנון תנועה" זו במטבח היא כאמור, הנחיה מטעם משרד הבריאות בין אם מדובר במנגנון פנאומטי ובין אם בפינוי אשפה ידני. פועל יוצא של שימוש במנגנון איכותי זה הוא מזעור כמות פחי האשפה שמחוץ למטבח , ובעקבותיו  פחות מכרסמים, חתולי רחוב, תיקנים וצרות אחרות. פינוי פסולת פנאומטי גורר אחריו עוד שני יתרונות: האחד, פחי האשפה ומוקדי האיסוף שאין בהם עוד צורך מפנים שטח למטרות אחרות. השני- שמירה על מטבח נקי והיגייני ועל סביבת עבודה שנעים לעבוד בה.

כתיבת תגובה