התנהלות עכשוויות בתחום פיתוח עסקים

פיתוח עסקים

בעלי עסקים רבים מחפשים דרכים כדי לבצע פיתוח עסקים. לעיתים הם יוסיפו קו מוצרים לפסי הייצור שלהם, לעיתים ייבאו מוצר חדש שמצליח במדינות אחרות, או יוסיפו תחום עיסוק שהוא נושק לתחום העיסוק הנוכחי שלהם. כל שינוי וכל תוספת מצריכה חשיבה מעמיקה, בדיקה של היתכנות כלכלית ושל כל ההיבטים כדי לקבל את ההחלטה הנכונה אם להיכנס לעובי הקורה. אם ההצלחה אינה בטוחה, עדיף להימנע מכך כדי לא להיקלע למצוקות כספיות.

אנשי עסקים רבים מחליטים להיעזר בשירותיו של יועץ עסקי אשר מעניק להם הכוונה בנושאים אקוטיים הקשורים לניהול העסק. הוא זה שבוחן את הנושא, מכין דוחות כמו תוכנית עסקית ותזרים מזומנים בעקבות השינוי המוצע ובסופו של דבר הוא מיידע את בעל העסק מה יהיה הערך המוסף של מהלך זה ואם כדאי לבצע אותו או לא. אחת הדרכים כדי לראות את תגובת הקהל היא בניית אתרים לעסקים שבהם יוטמע מידע על המוצר החדש או האפיק החדש. אנשי המקצוע יוצרים אינטראקציה עם הגולשים באתר וברשת החברתית וכך על פי התגובות שלהם אפשר להגיע למסקנות חשובות.

פיתוח עסקים

שלבים של פיתוח עסקים

רוב אנשי העסקים מבצעים מהלכים חדשים בהיקף נמוך כדי לראות את רמת המכירות שלהם ובהתאם לכך לחשב את המהלכים הבאים. יש מוצרים שמשווקים בדרך כלל דרך חנויות קמעונאיות ואחרים שמשווקים דרך וועדי עובדים והטבות של חברות אשראי, מנויי הפיס ועוד. בכל אחת מהאופציות הללו עלול להיווצר מצב שההזמנות יהיו מינוריות וגם מצב הפוך של דרישה עצומה.

הקו הדק בין הסיכוי לסיכון

ההצלחה בעקבות פיתוח עסקים יכולה להיות מטאורית, אם לקוחות רבים יבינו עד כמה חשוב להם להשתמש במוצר מוצלח זה ולכן יהיה צורך לייצר או לייבא כמות נוספת, תוך פרק זמן קצר. ומצד שני הכישלון יכול להיות עמוק, אם לקוחות יחשבו שאין זה מוצר איכותי או שהמחיר שנדרש עבורו הוא יקר מדי. באופציה זו כל המוצרים יישארו במחסן ולכן ההפסד יהיה כואב. זו הסיבה שמתניעים את השיווק של המוצר החדש בצעדים מדודים ובהתאם לצורך בשטח מחליטים על הצעדים הבאים, תוך תקווה שהסיכוי יהיה גבוה הרבה יותר מהסיכון.

מכירה באמצעות אתרי אינטרנט

אחד מנתיבי המכירה האפקטיביים ביותר בשנים האחרונות שהוא חלק נכבד של פיתוח עסקים הוא אתרי אינטרנט המציעים שלל פריטים בשיווק ישיר מהיצרן או היבואן לצרכן. כל לקוח פוטנציאלי גולש באתר ונחשף לפריטים שהוא זקוק להם, למבצעים במחירים אטרקטיביים ולמוצרים חדשניים ובהתאם לכך הוא מסמן את הכמות של המוצרים הנחוצים לו מתוך ההיצע הגדול, מוסיף אותם לסל הקניות שלו, משלם ומחכה שהארגז יגיע לביתו.

ברוב המקרים המשלוחים מגיעים מהר מאד ולכן בישראל וגם בעולם כולו לקוחות רבים מעדיפים להזמין את המוצרים הנחוצים להם בתחום המזון, הטואלטיקה, משחקים לילדים, מחשבים, מוצרי חשמל, ביגוד והרבה מאד תחומים אחרים באתרי האינטרנט.

כתיבת תגובה