פסטיבל הקופים? יש חיה כזאת!

Agoda.com מציעה מבצעים מיוחדים על מלונות כדי לחגוג את אחד הפסטיבלים המוזרים ביותר אך בהחלט ה"שעירים" ביותר בתאילנד – "פסטיבל הקופים השנתי של לופבורי". השנה ייערך הפסטיבל ב-25 בנובמבר.

לופבורי, אשר ממוקמת 140 ק"מ צפונית לבנגקוק, שימשה ב-1,000 השנים האחרונות כמיקום אסטרטגי וחשוב עבור השבטים והממלכות השונות ששלטו באזור. כיום העיר מפורסמת בעיקר בשל אוכלוסיית הקופים הגדולה שחיה שם – בעיקר , מסוג "מקוק ארוך הזנב" – אשר מזוהים מאד עם העיר, וניתן לראותם מטפסים על מקדשים, רוחצים בנהר ותרים אחר מזון בכל האזור.

בשנת 1989, איש עסקים מקומי יזם רעיון לעשות אירוע תיירותי סביב הקופים, אשר מהווים את הסמל של העיר, ובכך למשוך עוד ועוד טיילים ותיירים לעיר. וכך נולד "פסטיבל הקופים של לופבורי". ב-23 השנים האחרונות, הפסטיבל גדל והפך לאירוע שנתי גדול ומשמעותי. השנה העירייה תספק מעל 4,000 ק"ג של אוכל ל-3,000 הקופים המתגוררים בעיר!

הפסטיבל נערך סביב המקדש העתיק של "פרה פראנג סאם יוט" ((Phra Prang Sam Yot עם שולחנות ערוכים בשלל צבעים מרהיבים עם פירות, צלחות אורז וקערות של ממתקים תאילנדיים. הקופים – אשר צופים מצמרות העצים ומגגות המקדשים – מבינים שכל זה נעשה עבורם, והם יורדים למטה לראות זאת מקרוב. אין מילים לתאר את המחזה המדהים של הקופים המקפצים בהתרגשות רבה סביב השולחנות ודוחפים כמה שיותר אוכל בפה כדי לנצל את ה"שלל" הפתאומי שנפל לידיהם. אם תהיתם מה הם שותים, אל דאגה – הם מקבלים קוביות קרח ענקיות אשר עליהם לשבור אותם בכדי להגיע לממתקים אשר הוקפאו והוכנסו למרכז קוביית הקרח.

לחובבי הקופים, הפסטיבל הזה הוא פשוט חוויה – זו הזדמנות חד פעמית לפגוש מקרוב כל כך, כמות כה גדולה של קופים. עם זאת, צריך לזכור שעל אף שהקופים נראים מאד ידידותיים ונעימים, הם עדיין קופי פרא. הם מהירים, חזקים ונכלוליים, בעבר הם חטפו פלאפונים, מצלמות, ארנקים ועוד, ותוך כדי טיפוס זריז על בניין, הם נעלמים תוך שניות. מומלץ לתת תשומת לב לרצועות מתדלדלות, ובעיקר לאוכל – רק בגלל שיש להם שולחנות ערוכים ומדושנים לא אומר שהם לא ינסו לחטוף לכם את הגלידה.
במיוחד לכבוד הפסטיבל Agoda.com יוצאת עם מבצעים מדהימים לחוגגים:
ליצירת קשר עם Agoda.com למבצעים מיוחדים במלונות ברחבי עולם, אנא בקרו באתר האינטרנט שלנו ב-www.agoda.com/he-il. תנו לנו לייק בפייסבוק ב- www.facebook.com/Agoda או הוסיפו אותנו למעגל שלך ב Google+ ב-http://plus.google.com/+agoda

כתיבת תגובה