למה לפנות לשירות של פסיכולוג קליני בחיפה

מהו פסיכולוג קליני? מתי חשוב לפנות אליו ובמה הוא מטפל? כל התשובות הנחוצות לכם לגבי פסיכולוג קליני בחיפה מובאות לפניכם במאמר זה.

מהו פסיכולוג קליני בחיפה?

פסיכולוג קליני הוא איש מקצוע, המוסמך לטפל באנשים באמצעות הפסיכולוגיה על גישותיה השונות. הפסיכולוגים הקליניים, בשונה מבעלי תואר בפסיכולוגיה, אינם רק מתמצאים במדע זה, אלא גם הוסמכו להשתמש בו על מנת לטפל באנשים הזקוקים לטיפול פסיכולוגי.

סיבות לקבלת טיפול

הסיבות לפנייה לקבלת טיפול פסיכולוגי הן רבות ומגוונות. פסיכולוגים קליניים מטפלים בכל מה שקשור לנפש, כאשר אם נהיה כנים – כל מהלכי החיים שלנו קשורים לנפש! גם אם מדובר בתחלואים פיזיולוגיים, הרי שכתוצאה מכך גם הנפש סובלת.

בין הסיבות הנפוצות לצורך בקבלת טיפול אצל פסיכולוג קליני בחיפה ניתן למצוא את הסיבות הבאות:

  • חרדות
  • הפרעות אכילה
  • מחלות קשות אצל המטופל או אצל הקרובים לו
  • חווית אבדן
  • דיכאון
  • שינויים משמעותיים בחיים
  • קשיים חברתיים

סיבות אלו ונוספות מהוות סיבות מידיות לפנייה לטיפול פסיכולוגי, אך כל אדם, החש שהוא זקוק לעזרה של איש מקצוע או של גורם חיצוני ומקצועי, מומלץ שיפנה לטיפול וישפר את איכות חייו.

פרטי מול ציבורי

טיפול פסיכולוגי ניתן לקבל באופן פרטי, או בעזרת המערכת הציבורית. ישנה אפשרות לקבל טיפול דרך בית חולים, בו נמצא המטופל, או דרך קופת החולים אליה הוא משויך. היתרון הבולט ביותר של קבלת טיפול פסיכולוגי דרך המערכת הציבורית היא העלוות הנמוכות באופן משמעותי לעומת הטיפול הפרטי. לעומת זאת, טיפול באופן פרטי אמנם עולה הרבה יותר, אך הזמינות היא גם גבוהה הרבה יותר, ישנה אפשרות לבחור את המטפל הרצוי ואין הגבלה על כמות המפגשים של הטיפול.

בחירת הפסיכולוג

בחירת פסיכולוג קליני בחיפה, במידה ובחרתם לקבל טיפול באופן פרטי, נעשית על ידכם ועליכם לבחור את הפסיכולוג שלכם בקפידה. ראשית חשוב לוודא, שהוא אכן מוסמך לכך ובעל ניסיון. כמו כן, היכולת שלכם לבטוח בו ולהיפתח אליו חשובה גם היא ויכולה להשפיע באופן משמעותי על איכות הטיפול.

כתיבת תגובה