פרסום הוא המנוע של העסק שלך

לעסק שלך יכולים להיות המוצרים הכי טובים ו/או השירות הכי טוב, אבל זה לא מספיק כדי שתוכל להרוויח מהעסק את המירב. בלי פרסום נכון, מתוחכם וקולע שפונה לקהל היעד שלך, העסק לא יניב את הרווחים המקסימליים שהיית יכול או שהיית רוצה להרוויח.

כדי שהפרסום יהיה נכון, צריך קודם כל לזהות את קהל היעד, והפרסום צריך להיות בנוי כולו כך שהוא יתאים לקהל היעד. קופירייטינג הוא מילת המפתח בכל מה שקשור לפרסום, כיוון שקופירייטר מקצועי ידע איך לבנות פרסום שיתאים לקהל היעד של העסק שלך וימשוך אותו.

בעזרת קופירייטינג נכון, הפרסום יהיה המנוע החזק ביותר שאי פעם יכולת לבקש בעבור העסק שלך, וכך אתה תהנה ממספר פניות גדול יותר של לקוחות פוטנציאליים.

רעיונאות זה לא עניין של רגעים, אלא תהליך חשיבה ארוך, וכפי שציינו, לפניו חייבים לבצע פילוח שוק וזיהוי של קהל היעד, כדי שהפרסום יפנה אליו.

אין ספק שהכי טוב לבנות פרסום שיפנה לקהל רחב יותר שבו זמנית יצליח לדבר אל קהל היעד העיקרי ולשכנע אותם לרכוש את המוצר או השירות שהעסק שלך מציע, אך כשמדובר בקהל יעד עם מאפיינים מאוד ברורים (שזה המצב ברוב המקרים), קשה לקלוע גם לטעם ולחולשות שלו וגם לטעם ולחולשות של הקהל הרחב.

ניקח לדוגמא את שוק המכוניות, שבו אפשר לראות בצורה ברורה איך הפרסום הוא ממוקד כל כך לקהל היעד ומסרב לפנות לקהל הרחב בלי מיקוד כלשהו. פיאט 500 הקטנה היא לא בדיוק מכונית שנחשבת "גברית", ונראה שהיא אהודה יותר בקרב נשים, בגלל הגודל שלה שלא מאיים ומאפשר חנייה פשוטה (אומרים שחנייה מסובכת יותר לנשים מאשר לגברים). היות וכך, נשים מקבלות את הבמה בפרסומות (ראו לדוגמא פרסומת למכונית עם ג'ניפר לופז). לעומת זאת, ג'יפים יציגו גברים, שכנראה מנסים להוכיח משהו עם אוטו גדול על הכביש.

אם נניח את כל הבדיחות והסטריאוטיפים המגדריים בצד, השורה התחתונה היא זו: קופירייטינג (שנקרא רעיונאות בעברית) הוא נקודה חשובה בפרסום, והפרסום הוא המנוע של העסק שלך, שכן הדרך שבה אתה מפרסם את המוצר או השירות שלך תשפיע על כמות הפניות של הלקוחות הפוטנציאליים.