פרסום על ידי שילוט

הנושא של שילוט הוא נושא הידוע היטב לגורמים מפרסמים שונים . גורמים אלה רוצים לפרסם את השירות שלהם , את המוצר שהם מציעים , או כל דבר אחר ( מסר פוליטי לדוגמא ) על גבי שלטים במקומות שונים . בשנים האחרונות הפריצה של העולם הדיגיטלי הביאה למהפכה של ממש בתחום הפרסום ואותו פרסום על ידי שילוט החל לאבד גובה במהירות . לכאורה , מדובר במגמה מבורכת – כל עולם הפרסום עובר למרחב הווירטואלי של האינטרנט , שהוא רחב מאוד , מותאם אישית מאוד ואטרקטיבי מאוד . בשל כך פרסום על ידי שילוט מתחיל לאבד גובה אך עדיין אפשר למצוא כמה עסקאות שוות בשוק . לפני שנסקור את אותן עסקאות שוות של פרסום על ידי שילוט נגדיר מה אומר המונח " שווה " – ובכן , " שווה " אומר שהערך ( התועלת הכספית ) שיקבל הצרכן מהפרסום יעלה על ההוצאה שלו , וזאת גם ביחס לאפשרויות פרסום אחרות .

עסקאות שילוט שוות שעדיין קיימות בשוק –

  1. העסקה הראשונה היא שכירת שטחי פרסום בדרכים . פרסום על ידי שילוט מסוג זה הוא יעיל במיוחד במידה ומדובר בסביבה של כבישים מהירים פקוקים ( מישהו אמר נתיבי איילון ? ) משום שאז נהגי המכוניות חשופים לפרסומות בעל כורכם ומוכרחים להתבונן בהן משום שאין להם אפשרות טובה יותר .
  2. העסקה השנייה שיכולה להניב תועלת גדולה היא יזמית משהו . פרסום על ידי שילוט בצורה זו אומר רכישת שילוט במקומות שקודם לכן לא היה בהן פרסום . כלומר , חדירה על ידי פרסום על ידי שילוט לשטחים של אוקיינוס כחול – שטחים בלי שמץ של תחרות .

שילוט מלווה אותנו בכל מקום בו אנחנו נמצאים. שילוט הוא חלק בלתי נפרד מהחיים שלנו, שילוט כל כך ברור ומובן מאליו בחיינו שאנחנו שמים אליו לב בעיקר כאשר הוא חסר. שילוט יכול להיות שילוט פנים או שילוט חוץ. בקטגוריות של שילוט חוץ יש כמה סוגי שלטים. למשל שילוט ניאון, שילוט מואר כגון שלטי לד, שילוט פח, שילוט אלומיניום ועוד. גם שילוט פנים יכול להיות מחומרים שונים כמו פרספקס למשל.

שילוט יכול לשמש להכוונה כמו שילוט המציין שמות רחובות או שילוט בכביש המיידע אותנו לגבי כיוון הנסיעה, הכבישים השונים והערים בדרך. שילוט משמש פעמים רבות גם כאמצעי פרסום. זה יכול להיות שילוט שנותן מיידע כמו שילוט של חנות אבל באותה הזדמנות הוא יכול להוות פרסום של אותה חנות. דוגמא מצויינת לכך היא שילוט של מקדונלדס שמוכר היום על ידי אנשים רבים בעולם ובלי להגזים אפשר לומר כי שילוט של מקדונלדס מוכר במערב כמעט על ידי כולם. שילוט זה משמש כהכוונה למקדונלדס אך באותה עת גם משמש כפרסום למקדולנדס. שילוט שנמצא בחזית בית העסק מעבר להיותו משמש סימן למקומו של בית העסק מהווה פעמים רבות גם סוג של פרסום. במיוחד אם מוסיפים לשם בית העסק לוגו או סיסמא כלשהי. הדבר נכון גם לגבי בתי עסק בפריסה ארצית או בינלאומית וגם לבתי עסק קטנים ומקומיים.

גם שילוט פנים הוא בעל חשיבות רבה. דמיינו את עצמכם מגיעים לאחד ממגדלי הקומות ומחפשים בית עסק מסויים מבלי שיהיה שילוט פנים בלובי. כאשר שילוט פנים אינו מוצלח אפשר ללכת לאיבוד בין הקומות בחיפוש אחר המקום הדרוש.

קטגוריה אחרת של שילוט היא שילוט חוצות. שילוט חוצות מיועד לפרסום ושיווק של מוצרים וחברות. שילוט חוצות משמש פוליטיקאים במסעות בחירות כמו גם חברות המוכרות מוצרי צריכה.

כתיבת תגובה