פתיחת עוסק פטור

פתיחת עוסק פטור

פתיחת עוסק פטור היא הדרך בה המדינה מאפשרת ליזמים קטנים לצעוד את צעדיהם הראשונים בעולם העסקים. פתיחת עוסק פטור מאפשרת למי שפותח עסק להוציא קבלות על כספים שקיבל, להכניס הוצאות לעסק ובאופן כללי להתנהל באופן חוקי ותקין מול רשויות המס השונות.

פתיחת עוסק פטור כוללת מלבד ההטבות שנמנה במאמר זה גם חובות אותם יש לקיים. אני אמנה במאמר זה את היתרונות שבפתיחת עוסק פטור, את האופן בו פותחים עוסק פטור ואת דרך ההתנהלות של עוסק פטור מול הרשויות השונות.

היתרונות של פתיחת עוסק פטור

העוסק הפטור הנו עוסק פטור ממע"מ, המשמעות היא שהוא לא משלם מס ערך מוסף על ההכנסות נטו שלו, זה נותן לו יתרון תחרותי לעומת מתחריו אשר נדרשים לגבות מחיר היקר יותר בדיוק בגובה המע"מ על אותו השירות המסופק. כיום גובהו של מס ערך מוסף הוא 16%.

העוסק הפטור לא נדרש לדווח למע"מ דיווח שוטף אלא דיווח שנתי בלבד, נושא זה מוזיל את עלויות הדיווח שלו מול מע"מ, ובאופן כללי דורש התנהלות פחות מורכבת מול רשויות המס.

העלות של ניהול עוסק פטור אצל רואה חשבון מקצועי זולה בהרבה מאשר ניהול של עוסק פטור וכמובן שזולה יותר מאשר ניהול של חברה בע"מ.

פתיחת עסק עצמאי בתור עוסק פטור מומלצת למי שרשאי לעשות זאת בהתאם לכללי המס ומתחיל את צעדיו בעולם העסקים.

פתיחת עוסק פטור – שלבי פתיחת העוסק הפטור

1. פניה למע"מ – יש לפנות למשרדי מס ערך מוסף ושם לפתוח תיק של עוסק פטור, לאחר שתפתחו את התיק תקבלו תעודה אשר מאשרת אתכם כעוסקים פטורים לצורכי מע"מ.

2. פניה לביטוח לאומי – לאחר מכן יש לפנות אל ביטוח לאומי ושם לפתוח תיק, כאשר התיק יכול להיות מוגדר בכמה אופנים, במשרד רואי חשבון שור ננחה אתכם על האופן הנכון בו עליכם להרשם בביטוח לאומי.

3. לאחר מכן יש להרשם במשרדי מס הכנסה, שם מעוניינים לדעת מה הייתה ההכנסה השנתית שלכם, בהתאם לכך גם נקבעות לכם מקדמות על ההכנסות אותן אתם מקבלים מדי חודש. שימו לב כי למס הכנסה יש לדווח מדי שנה על כל ההכנסות שלכם גם מהיותכם שכירים במידה ואתם שכירים.

פתיחת עוסק פטור – התנהלות שוטפת

מרגע שהנכם עוסקים פטורים, על אף ההקלות החלות עליכם עדיין חלות עליכם חובות של דיווח שוטף, שמירה של מסמכי הנהלת חשבונות וניהול ספרים באופן תקין. שימו לב כי אי עמידה בחוקים מהווה עבירה אשר במקרה הטוב נגמרת בקנסות.

ניהול תקין של העוסק הפטור משמעותו יכולת לפקח על העסק, להביא אותו לרווחיות ואף להגדילו בעתיד ולהופכו לעוסק מורשה ואף לחברה בע"מ.

באופן כללי עוסק פטור מתאים לנותני שירותים קטנים אשר מתחילים את דרכם וכן לאומנים שונים, לגרפיקאים ועצמאים אשר מספקים שירותים בדרך כלל ללקוחות קצה.

משרד שור רואי חשבון מתמחה בפתיחת עסק עצמאי, בין היתר עוסקים פטורים, עוסקים מורשים, חברות, ייעוץ עסקי וביקורות תקציב לעסקים וכן מתן שירותים של החזרי מס.

gil

כתיבת תגובה