צו ראשון – מבחני פסיכוטכני

מבחני פסיכוטכני הינם מרכיב מהותי מיום הצו הראשון, ומטרתם לבדוק אינטליגנציה וכישורים שונים של  מתגייסים לעתיד בעזרת בחינות העוסקות בחשיבה כמותית, מילולית, צורנית ואוצר מילים. בחינות אלו מבוצעות על ידי מאבחנים פסיכוטכניים ופסיכולוגים, ולהבדיל ממבחני פסיכומטרי המייצגים רק את כישורי החשיבה של הנבחן, בחינה פסיכוטכנית משקפת גם את אישיותו ואת יכולותיו המנטאליות והקוגניטיביות. באופן כללי, בחינות אלו משמשות ככלי לצרכי סינון, מיון ושיבוץ של המתגייסים לצה"ל.

הכישורים הנבחנים בפסיכוטכני

כאמור, בחינות פסיכוטכניות המועברות כחלק מיום צו ראשון נועדו לבחון כישורים ויכולות שונות של המלש"ב. מדובר בסדרה ארוכה של מבחנים אשר רובם ממוחשבים, אך חלקם נערכים בעל פה או בכתב, אשר נועדו לבדוק רבדים שונים באישיות הנבחן. רבדים אלו כוללים בין היתר את הבנת הנקרא, יכולות אנליטיות, חשיבה כמותית, חשיבה מילולית, תפיסת מרחב, התארגנות בזמן ועקביות.

להגיע מוכנים לפסיכוטכני

ניתן ואף רצוי להגיע מוכנים לבחינות הפסיכוטכני, וכך להגדיל את סיכוייכם להצליח בבחינות המשפיעות באופן ניכר על אופן שיבוצכם בצבא. ההכנה לבחינות כוללת תרגול והיכרות עם אופיין ותכניהן, וכמו כן יש לשים דגש רב על לימוד אוצר המילים ושיפורו, ותרגול שאלות ובעיות במתמטיקה כמו אחוזים ושברים. חשוב לציין כי בימינו ניתן למצוא בתי ספר ומכונים רבים המציעים מלבד השלמת בגרויות והכנה לפסיכומטרי גם קורסים ייעודים עבור בחינות הפסיכוטכני בצו ראשון.

קורסי הכנה לפסיכוטכני

קורסי הכנה לפסיכוטכני יעלו את סיכוייכם להצליח בבחינות אלו באופן משמעותי. הקורסים יספקו לכם היכרות עם הבחינות והשאלות המופיעות בהן, וכן יעניקו מסגרת מובנית ללימוד תכני הבחינה, לתרגול אינטנסיבי ולהתמודדות עם בחינות לדוגמא. בנוסף לכך, בקורס תרכשו כלים, טכניקות ושיטות ייחודיות לפתרון הבחינות על הצד הטוב ביותר, תוך עמידה בזמנים מוגבלים. זאת בעזרת צוות הוראה מקצועי ומיומן, בכיתות לימוד קטנות ואינטימיות, ועם ליווי אישי וצמוד לכל תלמיד.

כתיבת תגובה