צריכים הכוון תעסוקתי?


חייבים תואר ראשון? מחפשים מכללה טובה?

בימינו, הכל יודעים שבלי רקע או השכלה כלשהי, לא ניתן להגיע רחוק. ככה זה בחיים, מנהל אינו ישמח לשכור את שירותיו של מישהו ללא שום לימודים קודמים, וניתן גם לנחש מאיזו סיבה. איזשהו תואר ראשון או, למשל, תעודה מקצועית, מראים תכונות טובות – כוח רצון להתמיד, איזשהו ידע מקצועי ולא לשכוח – יכולת למידה. לכן, אל תחסמו אפשרויות – לכו ללמוד ולהתפתח, שכן זה יהיה רק לטובה.

כיצד לבחור מקצוע טוב?

יש צורך לחשוב בכובד ראש עלמה ללמוד. הסיבה לזה ברורה מאוד, בחירה זאת יש לה השפעה על שארית חייכם. ישנו סיכוי גדול, שהתואר הראשון שאתם תבחרו, יהיה בעתיד התחום בו תעבדו. זה אומר בעצם שלתואר או ללימודי תעודה שלכם יש בהחלט השפעה ישירה על הקריירה המקצועית שלכם. אז לא להקל ראש בנושא!

צריכים הכוון תעסוקתי? נמשכים באופן טבעי למקצועות ריאליים או שאתם דווקא מעדיפים מוזיקה וספרות? ההחלטה על הלימודים צריכה להתבצע תוך התחשבות ביכולות שלכם; אם אין לכם תפיסה אנליטית או לוגית ,לדוגמא, יהיה לכם קשה מאוד לעסוק בשפות תכנות שונות. לא כדאי להקשות על עצמכם, בחרו מקצוע שאתם אוהבים ויכולים להצליח בו.

הקיים תחום מבוקש? מה תמיד רצוי ללמוד לתעודה או לתואר?

בהנחה ומשקיעים סכום כסף משמעותי וכמובן מאמץ בשביל לשרוד את הלימודים, כל אחד רוצה לראות תמורה כלשהי. כלומר, לפצוח בקריירה ולעבוד במקצוע. איך כדאי לעשות זאת? לשם המטרה הזאת רצוי ללמוד מקצוע הנדרש בשוק! לימודי משפט, למשל, הם כמעט תמיד נקודה לזכותכם, ומעסיקים רבים רוצים לקחת בוגרים טריים שבחרו במקצוע זה.

ללמוד ולהצליח

זה רק טבעי שמקוננות בכם לא מעט תהיות אודות ממוצע ציונים או הווי הלימודים, וזה מובן לגמרי. על מנת להשיג מידע חשוב נוסף על עולם הלימודים, שובו לפה פעם נוספת. כדי לקרוא את כל המידע והעצות בתחום זה. אז קדימה לדרך!

כתיבת תגובה