קודם כל הגני על הגוף

אפרת גוש שרה בשיר שלה "אגרוף" את השורה הבאה: "קודם כל הגני על הגוף, שאיש מבחוץ לא ייכנס בך". שורות אלו מזכירות גם את קווי היסוד של קרב מגע- לא משנה מה אתה צריך להגן על עצמך.

קרב מגע הוא מיומנות להגנה עצמית שפותחה על ידי אימי שדאור ליכטנפלד. מטרת קרב מגע הוא להגן על האדם מפני פגיעות אקראיות, ואין מדובר בשיטת אומנות לחימה. קרב מגע מזוהה עם שיטת הלחימה הצהלית, ולא ייפלא הדבר, מאחר וכל חייל שנכנס לצהל עובר סדרת אימוני קרב מגע.

כיום יותר ויותר אנשים משתמשים בשיטת קרב מגע על מנת לרכוש יכולת הגנה עצמית בסיסית, ואפילו נעזרים בקרב מגע על מנת לשמור על כושר ולהתחטב. יש בארץ קורס קרב מגע שניתן על ידי מדריך קרב מגע . כמובן שכדאי שכל אדם שפונה לרכוש מיומנות של קרב מגע, יבדוק עם עצמו מה מטרת הפנייה שלו, על מנת לבדוק את ההתאמה המקסימלית לקורס שאליו פנה.

למשל: נשים שרוצות ללמוד להגן על עצמן, כדאי שיפנו לקורס שמתייחס לקרב מגע עבור נשים, במטרה שיהיה המתאים להם ביותר. לעומתן, גברים שמעוניינים ללמוד להיות מדריכי קרב מגע או להשתמש בקרב מגע לצרכי לחימה, יצטרכו לעבור אדפטציה משל עצמם. בדרך כלל קרב מגע אינו עושה שימוש בכלי נשק, אך בהחלט יש מקרים שמתאים גם ללמוד אילתור עם כלי נשק, שהרי כל האמצעים כשרים, העיקר להגן על הגוף.

כתיבת תגובה