קורא ברקוד על ארון בגדים

נסו להיזכר בסיטואציה בה הלכתם לתומכם באחת מחנויות הרהיטים הגדולות והסתכלתם על ארונות, מיטות, שידות ומה לא. לפתע משך את עיניכם כיסא משרדי מסתובב וגבוה ואמרתם לעצמכם את זה אני רוצה לקנות. הבעיה הייתה שלא ידעתם מה המחיר ולכן ניגשתם למוכר, הוא ענה לכם להמתין בדיוק כמה שניות וחזר לאחר פחות מדקה עם תשובה לגבי המחיר.

קורא ברקוד- כשאין מחיר על הכיסא

אם קניתם לבסוף את הכיסא זה כבר עניינכם או לא , אבל חשבתם פעם כיצד הוא ידע לענות לכם במהירות כזו גדולה מה מחירו של הכיסא? אם תיקחו כדוגמא מוצרים אחרים, אפילו תגלו שהמוכר יכול לענות לכם במקום ולא, לא מדובר כאן באותם מוצרים שכל אדם שני בממוצע שואל את המוכרים לגביהם והם כבר זוכרים את מחירו בעל פה. הכירו את קורא ברקוד, חברו הטוב ביותר של המוכר. הפתק עף מהכיסא, מדבקת המחיר נפלה מהארון? זהו פתרון הקסם שלהם.

באמצעות העברת הקורא על מדבקת הברקוד, הקווים המקווקוים עם המספרים מתחתיהם שתמיד אנו רואים על המוצרים, יודע המוכר לומר לנו מהו המחיר המבוקש. ברגע הסריקה הקורא עושה למעשה את מה שבזכותו זכה לשמו, כלומר קורא את הברקוד, ומציג על צג המכשיר את המחיר הדרוש. כך המוכר יכול לומר את מחירו של המוצר ללקוח ולחזור לאחד מעיסוקיו הרבים, החל מסידור סחורה ועד לומר את המחיר גם לאנשים אחרים והלקוח יכול להחליט על דעת עצמו האם הוא קונה את המוצר או מחליט לוותר.

קורא ברקוד- גם בשביל ארון בגדים או מיטה בחדר

כמובן שלא כל המוצרים, בעיקר הרהיטים, הם בעלי ברקוד שמוטבע עליהם. אם תסתכלו בכיסא אותו קניתם והרכבתם בעצמכם בעזרת הוראות ההרכבה- ולפני שתשאלו אז כן, זה בסדר שנשארו חלקים בצד שאף אחד לא יודע מה השימוש בהם- לא תמצאו שום ברקוד. כך יהיה כנראה גם אצל ארון בגדים שאצלכם בחדר, כך גם על המיטה וכך גם על רוב הרהיטים בבית. מדוע? בניגוד למוצרים קטנים יותר המוצגים לראווה בחנות עם הקופסה שלהם, את הקופסה של הארון או הכיסא אין אתם רואים.

לכן, כשאתם מבקשים לדעת מחיר של רהיט מסוים עליו לא כתוב, המוכר מזהה את המוצר ואת סוג המוצר והולך למחסן על מנת לחפש אותו סגור וארוז בתוך קופסה. לאחר שנמצאה האבידה המוכר מרים את קורא ברקוד ומעביר אותו על פני הברקוד שמוטבע על האריזה, כך שהוא יכול לחזור ללקוח שממתין ובידיו תשובה לשאלה כמה עולה המוצר. ברהיטים נמנעים מהטבעת המדבקה על המוצר עצמו למרות אי הנוחות הזמנית, מכיוון שלא תהיו מעוניינים שעל המוצר אותו אתם קונים יהיה משהו שיהרוס או יכער אותו, כשתצטרכו להסיר את המדבקה והיא תשאיר עליו סימן לא אטרקטיבי.

ארון בגדים ללא מדבקה

בגדול ניתן לומר שהמוצרים בחנות מתחלקים לשניים בנושא זה- אלה שמוצגים בה עם הברקוד ואת הסריקה על גביהם ניתן לבצע במקום, דוגמת חבילה של טושים או קופסת שדכן, כשלעומתם מוצגים אלה שנמצאים בתצוגה אך אין הלקוח קונה את המוצר אותו הוא רואה אלא מקבל אותו ארוז בקופסה שהברקוד מוטבע עליה, דוגמת ארון בגדים או שידה. אודות מוצרים אלה אין המוכר יכול לדעת באופן מיידי את מחירו אלא עליו לגשת למחסן כדי לאתר מוצר זהה. כמובן שמבחינת נוחות, גם של המוכר ובעיקר הנוחות החשובה יותר, זו של הלקוח, מוצר שאת מחירו ניתן לדעת במהירות הוא עדיף, אך אל לשכוח שהמוצרים עליהם תשקיעו את מיטב כספכם הם דווקא מהסוג השני, ולכן שווה להתאזר בסבלנות.

כתיבת תגובה