קיצור הליך גירושים עם היצמדות לחוקים

הליך גירושים לעולם לא פשוט, אך הוא אתגר עוד יותר גדול כאשר לבני הזוג יש ילדים, אז עליהם להסדיר נושאים שנוגעים להם ושיכולים להאריך באופן משמעותי את ההליך. על אף שהנושאים שנוגעים לילדים הם כואבים, בני הזוג חייבים להסדיר אותם ולכלול את ההחלטות שלהם בהסכם הגירושין כדי שיוכלו לקבל אישור לגט. הנושאים הם: משמורת והסדרי ראיה יחד עם תשלום מזונות ילדים.

בעת גירושים קשה לקבל החלטות לגבי נושאים אלו אך לכל נושא יש מגבלות וחוקים שנועדו לעזור לבני הזוג לקבל את ההחלטות מהר תוך הגנה על הילדים והשגת הטוב ביותר עבורם.

למרות המהפכה הפמיניסטית, ברוב המקרים האישה היא זו שנמצאת יותר עם הילדים. כתוצאה מכך היא גורם מרכזי וחשוב בחייהם של הילדים ולכן החוק נותן לה באופן אוטומטי משמורת על כל ילד בן 6 או פחות, מלבד מקרים בהם נמצא שהיא לא כשירה.

על אף שהאימא מקבלת משמורת על הילדים אין זה אומר שהאבא לא יזכה להיות איתם בקשר. הסדרי ראיה מאפשרים לאבא להיפגש עם הילדים למרות הגירושים. כל עוד האבא כשיר ואינו מהווה סכנה לילדים, אין מגבלות, אך אם קיים חשש לסכנה, המפגשים שלו עם הילדים יהיו תחת פיקוח של עובדים סוציאליים ובמקרים חמורים האבא לא יזכה להיפגש איתם בכלל.

אומנם האימא מקבלת משמורת על הילדים אך אין זה אומר שהאבא חופשי מכל חובות כלכליות. החוק מחייב את ההורה הלא משמורן לשלם מזונות ילדים כדי לכסות את ההוצאות של ההורה המשמורן על כלכלת הילדים.

קיים בחוק סכום מינימלי של מזונות ילדים ואין לשלם פחות מסכום זה, אך באופן עקרוני אין תקרה כלשהי. אם הילדים זקוקים לדברים נוספים שסכומם עולה מסכום המינימום, האבא חייב לשלם בעבור דברים אלו.

מזונות ילדים נתונים למגבלות גם כן. בין היתר, כל הוצאה בעבור הילדים צריכה להיות חיונית. למשל, ההורה הלא משמורן חייב לשלם בעבור ביגוד, אבל ההורה המשמורן לא יכול לרכוש לילדים בגדים שסכומם מרקיע שחקים ושההורה השני לא יכול לעמוד בתשלום עליהם.

כדי לסיים הליך גירושים בצורה המהירה ביותר כדאי להיעזר בעורכי דין שמכירים את כל החוקים ויכולים לעזור לבני הזוג להסדיר את כל הנושאים במהירות האפשרית. בנוסף, כחלק מהליך גירושים צריך להכין הסכם ועורכי דין שמתמחים בדיני משפחה יכולים לעזור לבני הזוג להכין הסכם לפי החוק, הסכם שיקבל את אישור בית המשפט ולא יצריך שינויים או תיקונים כלשהם.