רואה חשבון לעסק קטן או בינוני

רואה חשבון לעסק קטן או בינוני

איך צריך לבחור רואה חשבון ? בעלי עסקים רבים חוששים מפניה למשרד רואה חשבון שכן הם סבורים שבשל העובדה שהם עסק קטן יקרה אחד משני דברים :

1. רואה חשבון לא ירצה אותם בתור לקוחות בשל העובדה שאין להם יכולת לשלם שכר טרחה מספיק גבוה.

2. שכר הטרחה של רואה החשבון יהיה גבוה מדי מכדי שהם יוכלו לעמוד בו בתור עסק קטן או בינוני.

למעשה סברות אלו שגויות, ונובעות מכך שבעלי עסקים לא מודעים לסוגים שונים של רואי חשבון ולהתמחויות בהם מתמחים רואי חשבון שונים. במאמר זה אסקור את הסוגים השונים של רואי חשבון בחלוקה גסה לרואי חשבון המתמחים בייעוץ כלכלי, ייעוץ מס, עסקים גדולים ועסקים קטנים ובינוניים.

רואה חשבון יכול להתמחות במגוון תחומים, בין היתר :

מיסוי ויעוץ מס – רואה חשבון המתמחה בתחום זה בדרך כלל עובד במשרדים גדולים אשר מייעתים בתחום המסים, במשרדי בוטיק המייעצים בתחום המסים או ברשויות המס השונות. הלקוחות הגדולים של תחום המס הם חברות בורסאיות או חברות הייטק אשר נדרשות לייעוץ מס בסכומים של מיליונים ועשרות מיליוני שקלים. משרדים המתמחים במיסוי של חברות גדולות ומיסוי בינלאומי לא עובדים עם לקוחות קטנים, כלומר עצמאים או בעלי חברות קטנות ואף לא בקיאים בנושאי המס הרלוונטיים עבורם.

ייעוץ כלכלי – רואה חשבון יכול להתמחות בתחום הייעוץ הכלכלי, רואי חשבון כאלו עובדים בדרך כלל במשרדי רואי החשבון הגדולים או בחברות הייעוץ הגדולות, אלו מייעצים לחברות ענק לדוגמה בתחום של ניהול סיכונים, הערכות שווי מורכבות והערכות שווי של מכשירים פיננסים. תחומים אלו נדרשים מחברות בורסאיות בין היתר מכוח הנחיות של הרשות לניירות ערך או תקני החשבונאות הבינלאומייים.

התמחות בעסקים גדולים – מדובר למעשה בחברות ציבוריות, רואה חשבון המתמחה בתחומים אלו עובד במשרדי רואי החשבון הגדולים, מדובר במשרדים המעסקים בין מאות לבין אלפי עובדים, ואשר הסניף הישראלי שלהם מהווה אחד מעשרות סניפים הפזורים בכל המדינות בעולם. רואה חשבון המתמחה בתחומים אלו יודע את התקינה הבינלאומית לפיה נחסרות חברות בבורסה הישראלית.

רואה חשבון המתמחה בעסקים קטנים ובינוניים – המשותף לרואי החשבון שנסקרו לעיל הנו העובדה שהם מתמחים בדרך כלל בחברות ענק, לעומתם רואה חשבון אשר מתמחה בעסקים קטנים נדרש ראשית לניסיון ועבודה במשך מספר שנים במשרד רואי חשבון קטן לצורך לימוד המקצוע. רואה חשבון המסייע לעסקים קטנים מהווה את היועץ הפיננסי הבכיר שלהם, הוא מסייע להם בהכול ולא בנקודת התמחות ספציפית. לדוגמה הוא עושה עבורם את הנהלת החשבונות, ייעוץ המס, ביקורת דוחות כספיים במידה ומדובר בחברה או ייעוץ פיננסי במידה ומדובר בעצמאי.

רואה חשבון המתחה בעסקים קטנים צריך להיות בקיא הן בתקני חשבונאות, הן בהנהלת חשבונות והן בתחומי מיסוי המעניינים בעלי עסקים קטנים, אלו כוללים תכנון מס אשר מיטיב עם בעל העסק על מנת שהאחרון יוכל לשלם את המס המופחת ביותר.

בעלי עסקים קטנים צריכים לפנות לרואה חשבון אשר מספק שירות לעסקים קטנים, באופן זה המחיר שישלמו לרואה החשבון יהיה כזה שהם יכולים לעמוד בו ובמקביל הם יקבלו שירות מרואה חשבון שהנו הפונקציה הפיננסית הבכירה ביותר הקיימת בשוק בתור יועץ פיננסי. רואה חשבון טוב יעבוד עם בעל העסק משך שנים רבות, יכיר את העסק שלו ויסייע לו הן בתחום של ייעוץ מס, והן בתחום של ייעוץ פיננסי.

עסקים קטנים ובינוניים אשר נדרשים לסיוע של רואה חשבון יכולים להיות, מי שמאוגדים באמצעות עוסק פטור כעצמאים או באמצעות עוסק מורשה, כמו כן יתכן ומדובר בחברות קטנות או בינוניות, מדובר בחברות אשר מעסיקות החל מעובד אחד שהנו הבעלים של החברה ועד לחברות שמעסיקות כמה עשרות עובדים.

שור רואי חשבון הנו משרד רואי חשבון בתל אביב אשר מתמחה בעסקים קטנים ובינוניים.

כתיבת תגובה