ריסוס והדברה בבית

מה צריך לדעת על הדברה ביולוגית או הדברה אלקטרונית? איך מוצאים חברת הדברות ומתי בכלל זקוקים לשירותיו?

הדברה זה דבר מאוד חשוב, משום שלא זאת בלבד שמזיקים למיניהם הם מטרד, ריבוי מזיקים כמו מקקים, פשפשים ונמלים עלול להפוך לסכנה אמיתית לבריאות.

צריכים הדברה? הנה כמה דברים שטוב לדעת על הדברה ירוקה:
מדבירים שמשתמשים בחומרים תקניים ואיכותיים נוהגים לתת אחריות על העבודה, בכדי שתהיו בטוחים שאתם מכוסים לכל מקרה שלא יהיה ושלא תהיו תחת התקפה מחודשת מהמזיקים זמן קצר לאחר הריסוס.

– וודאו שאתם מבקשים מהמומחה שיראה לכם את רשיונו לעסוק בתחום, כך תוכלו להיות רגועים שהאיש אכן מוסמך לעבוד עם כימיקלים מסוכנים.

– אחרי ריסוס הבית או הדירה חשוב לנקות את רצפה עם סמרטוט לח בלבד, אך בשום אופן לא לעשות ספונג'ה כללית, וזאת כדי שלא לפגוע ביעילות החומרים.

– במידה ויש לכם חיות מחמד, וודאו כמה זמן להמתין לפני שמותר להכניס אותן בחזרה הביתה. נוסף על כך נסו לברר אם יש אופציה לבצע את הריסוס עם חומרים שאינם מסוכנים לבריאותן.

– בכל הקשור ליונים ולמכרסמים, הדברה היא גם לא הומאנית וגם לא מועילה, לכן כל שיש לעשות הוא ללכוד אותם ולשחרר בקרבת מקום. הרחקת חתולים עכברים וחולדות, לשם הדגמה, מסוגלים לגלות נוכחות של רעל ממרחק רב ולכן בעלי חיים אלה פשוט נמנעים מלהתקרב לרעל.

יונים יכולות להיכלא במקומות קטנים, למות שם ולהפוך למפגע ריחני ובריאותי, שקשה מאוד להיפטר ממנו. ובכלליות, סילוק של בעלי החיים הללו ממרחב המחייה הטבעי מוביל להפרה של האיזון האקולוגי במקום, ולבסוף דווקא לריבוי במזיקים אחרים ונוראיים יותר, כגון נחשים, עקרבים ונדלים, שפשוט יתפסו את מקומם בשרשרת.

– השתדלו לבצע ריסוס בזמנים קבועים, עדיף בתחילת עונת הקיץ, כדי לשמור על בית נקי ממזיקים באופן ממושך.

עוד על לוכדי נחשים ועוד www.byebug.co.il

כתיבת תגובה