רכיבה טיפולית לטיפול לא קונבנציונלי עם תוצאות מרשימות

רכיבה טיפולית מימי קדם

לרכיבה הטיפולית הסטוריה ארוכה. ביוון העתיקה שוקמו חיילים פצועים בעזרת סוסים. מאז, חלפו מים רבים ולרכיבה הטיפולית לא נמצא מקום של ממש, ולמעשה התחום הזה גרם לזקיפת גבות רבות בקרב רופאים ומטפלים קונבנציונליים. נדרשו כמה עשורים, התמדה והצלחה מרשימה כדי להחזיר לאותה רכיבה טיפולית את המקום של כבוד המגיע לה, וכיום זהו אחד מענפי הטיפול המבוקשים ביותר, וחוות המיועדות לצורך זה הולכות ומתרבות כדי לתת מענה לביקוש הרב.

ביקוש לא נוצר סתם כך. הוא נוצר לאחר שניכרות תוצאות בשטח. ואכן, תחום של רכיבה טיפולית הוא תחום בו באמצעות הסוס והרכיבה עליו, טיפול בו, הקשבה לצרכיו ושליטה בו, מביאים לתוצאות מוכחות בקרב ילדים ומבוגרים כאחד. ילדים עם בעיות ויסות חושי, הפרעות קשב וריכוז, אוטיזם, שיתוק מוחין, דימוי עצמי נמוך וקשיים חברתיים, וכן מבוגרים עם טרשת נפוצה, פציעות, ועוד, מקבלים מענה לסימפטום עם שיפור ניכר ומשמעותי באורח החיים שלהם ובבריאותם.

רכיבה טיפולית כמו כל ענפי הרפואה המשלימה מתעסקת באדם כולו ולא "תוקפת" את הסימפטום בלבד באמצעות טיפול אגרסיבי או תרופה. האדם, לפי תפיסה זו הוא מכלול שלם שיש לטפל בו ודרכו להגיע לסימפטום. וזה עבד. ילדים מקבלים מיומנויות וכלים שמסייעים להם להפתח חברתית ולרכוש בטחון עצמי, הם מתונים יותר וקשובים לזולת, כבר מעצם הישיבה האיתנה על גב הסוס. ילדים עם היפוטוניה מקבלים מענה לגמישות היתר שלהם, ומבוגרים מדווחים על שיפור ניכר במצבם לאחר רכיבה טיפולית.

לימודי רכיבה טיפולית לאתגר והעצמה אישית

הדבר המפתיע ביותר במסגרת לימודי רכיבה טיפולית הוא כי אותם מדריכי רכיבה לעתיד, התלמידים, מדווחים על התעצמות שלהם עצמם כבר במהלך הלימודים. הם עוברים תהליך פנימי חזק, כאשר בהמשך, בחיים המקצועיים הוא יהיה חזק עוד יותר במפגש עם המטופל. קורס רכיבה טיפולית מתקיים במכללות של לימודי רפואה משלימה, כמסלול אינדיבידואלי או משולב. במהלכו לומדים התלמידים את הקשר בין המטפל למטופל וסוגי טיפולים שונים וההבדלים ביניהם, טיפול בסוס, השפה המיוחדת שנוצרת עם אוכלוסיית המטופלים שיש להם קשיים בדיבור או בהתבטאות, וכלים להתמודד עם מצבים שאינם פשוטים כלל ועיקר.

רכיבה טיפולית היא אולי אחד מענפי הטיפול המרגשים ביותר,המתגמלים ביותר, וכיום, גם האפשריים ביותר מבחינה מקצועת, לאור הביקוש הרב לענף טיפולי זה.

כתיבת תגובה