רכיבה ספורטיבית לילדים

רכיבה על סוסים היא ענף ספורט יפה, בריא ומעניין. במשך דורות, אנשים אהבו להציג את מיומנותם ושליטתם בחיה ענקית ועוצמתית זו. תחרויות רכיבה על סוסים תמיד סיפקו לצופים  מראות מלהיבים מלאיי ריגוש ואדרנלין. בדומה לענפי ספורט אחרים, גם במקרה זה, חשוב להתחיל להתעסק ולהתאמן עם סוסים כבר בגיל צעיר.

רכיבה ספורטיבית לילדים מתאימה לכל ילד מגיל שמונה לערך. כאמור, חשוב ללמד ולפתח את הילד כבר מגיל צעיר. כך שכבר תוך מספר מצומצם של שנים הוא יוכל לקחת חלק בתחרויות ארציות ואף בינלאומיות. הדרך לתחרויות מאתגרת אך שווה את המאמץ.

חשוב לזכור שמעבר לתחרויות, לרכיבה על סוסים השפעה חיובית על התפתחות הילד. במהלך השנים בהם הוא מתאמן עם סוסים, הוא מבלה המון בסביבתם וכך לומד המון על עצמו ועל הסביבה. כיצד? מעבר לרכיבה עצמה, הוא נדרש למלא משימות רבות הקשורות לטיפול בסוס. הרי, אם הרוכב הצעיר רוצה שחברו בעל ארבע רגליים יאהב ויעריץ אותו, עליו לטפל בכל צרכי הסוס. התעסקות זו בחווה סוסים משרישה בו ערכים רבים כגון סבלנות, משמעת עצמית, כבוד לזולת ועוד.

מה מחכה לתלמיד הצעיר?

בתחילה, על התלמיד הצעיר לעבור כשלושים שיעורים בסיסיים במסגרתם הוא יקבל רקע תיאורטי על עולם הסוסים וילמד לרכב ברמה בינונית. במסגרת רקע תיאורטי הוא ילמד כיצד לגשת נכון לסוס (לדוגמה, הידעתם שאסור לגשת לסוס מקדימה או מאחורה), איך לעלות ולרדת נכון מהסוס, כיצד לטפל בו, דרכי תקשורת איתו, פסיכולגיה של סוסים ועוד.

לאחר שישלוט ברכיבה בסיסית, ימשיך ללמוד רכיבה מתקדמת. עליו יהיה לבחור באחת מהאפשרות – קפיצות, רכיבה אומנותית (דרסז'), ורכיבה מערבית. כל אחד מהסגנונות הוא עולם ומלואו. קרי, ברכיבה אומנותית הרוכב נדרש להפגין שליטה בסוס הבאה לידי ביטוי בהצגה וירטואוזית של תנועות טבעיות של הסוס. לעומת רכיבה מערבית, בה הרוכב מציג את אילוף הסוס דרך הובלתו לסדרה של תרגילים קבועים.

בטיחות לפני הכל

בעת רכיבה, במיוחד כאשר מדובר על ילדים, חשוב לשמור על הבטיחות. ראשית, חשוב שהרוכב הצעיר ישנן את כול כללי הבטיחות. שנית, יש לשים דגש על לבוש מתאים אשר יגן עליו בפני מכות. הציוד יכלול קסדה מיוחדת לרכיבה על סוסים שתשמור מפני פגיעה בראש. כמו כן, עליו להקפיד לשים וסט מיוחד לרכיבה אשר יגן על בית החזה (האיברים הפנימיים החיוניים לחיינו) ועל הגב (עמוד השדרה).

לסיכום, רכיבה על סוסים לילדים היא בחירה מצוינת להורים אשר מעוניינים לפתח את הילד ולתת לו הזדמנות להינות מתחביב מרתק. אמנם הדרך לניצחון בתחרויות לא קצרה, אך רוב הרוכבים הצעירים מביעים שביעות רצון מהתעסקות בענף. יחד עם זאת, מאחר שמדובר על ילדים, חשוב לשמור על כללי בטיחות אשר יאפרשו רכיבה נעימה ובטוחה.

כתיבת תגובה