רכיבה על סוסים- אל המערב הפרוע !

רק כשנוסעים לצפון הארץ, מבינים מה קורה בארץ עם חוות סוסים, אליהם נוהרים מדי יום עשרות אנשים, אוהדי הרכיבה שהפכו את הדהירה על הסוס למדיטציה הפרטית שלהם, מעל הגב השעיר של הסוס האציל בעומקן של חורשות קסומות

הרבה מאוד ישראלים מכירים סוס רק מגלויות, או מסרטי מערבונים שבהם אין כמעט גיבור טוב או רע שאין לו איזה סוס אציל.

בארץ לאט לאט, מתחת לאפינו ולא מעט בגלל הנוף והמרחבים של הצפון, התפתחה תעשיית תיירות והנאה שלמה של רכיבה על סוסים בצפון, שלוקחים את הרוכבים לעמקי חורשות יער קומות ולטיולים בהם, מעל גבו השעיר של הסוס אתה חש כמעט כמו קלינט איסטווד ורק צריך להחליט אם אתה הטוב, הרע או המכוער…

מסתבר שמרחב מייצר סוסים וסוסים אוהבים להיות במרחב. כך נולדו בצפון הארץ עשרות חוות סוסים המציעות טיולי רכיבה על סוסים בצפון, לימודי רכיבה על סוסים, וגם רכיבה טיפולית שכולן מייחסות לסוג התחביב הזה הנאה שלמה, מושלמת וייחודית- סוג של מדיטציה וחיבור טהור אל הטבע.

כיוון שאנחנו עדיין לא אינדיאנה או טקסס, הרבה מאוד ישראלים, במיוחד אלה שגרים במרכז, לא ממש מודעים לאפשרויות הללו של רכיבה על סוסים, אבל הרבה משפחות שעשו את הדרך לכינרת כבר התוודעו אל האפשרויות הקסומות הללו, שמציעות להורים טיול רכיבה על סוסים ולילדים רכיבה על סוסים אבל על סוסי פוני קטנים וחמודים.

הכול התחיל דווקא מבני המושבים באזור שכידוע, בניגוד לעירוניים, מחוברים יותר לטבע ולאוויר הצח, ואיך אפשר ליהנות מהטבע ומהאוויר הצח אם לא על גבי סוס. כך יזמו כמה מהם פתיחתן של חוות סוסים, הנוהגות לקיים שיעורי רכיבה על סוסים, להציע למטיילים באזור טיולי רכיבה על סוסים, וגם עורכות מופעי ראווה, אליהם נוהרים רבים כדי לצפות במופעי ורכיבת רודיאו, ממש כמו הבוקרים המקצוענים של המערב הפרוע.

כתיבת תגובה