שאיבת שומן וטיפולי הצרת היקפים

שאיבת שומן משתייכת לקטגוריה של טיפולי הצרת היקפים ולתת-קטגוריה של טיפולים פולשניים או חצי-פולשניים. תחום זה קיים שנים רבות, בעבר היה נהוג לשאוב שומן רק מאנשים עם מסת שומן גבוהה במיוחד שהוגדרו כסובלים מעודף משקל גבוה, בעוד כיום מקובל בשיטות חדשניות לשאוב גם כמויות קטנות של שומן. אחת הסיבות לפיתוחן של שיטות חדשניות של שאיבת שומן היא שטיפולים אחרים שמטרתם הצרת היקפים מספקים תוצאות רק לאחר זמן ארוך מאוד או שקשה בעזרתם להגיע לתוצאות הרצויות. בשל הגיוון הטיפולי הקיים כיום, ישנה אפשרות לבחור את שיטת הצרת ההיקפים המתאימה עבור כל אחד ואחת: טיפולי הצרה לא פולשניים בלבד, שאיבת שומן בלבד או שאיבה בשילוב טיפול לא פולשני אחר.

טיפולים שהולכים עם שאיבת שומן

המטרה העיקרית של כל הטיפולים שמוגדרים הצרת היקפים היא להפחית את מסת השומן באזור מסויים בגוף, באופן כזה שהתוצאות יהיו ניכרות לעין. שאיבת שומן עושה זאת בדרך הוודאית והקצרה ביותר. עם זאת כל שאיבה מוגבלת לכמות מסויימת של שומן, (הכמות נמדדת בנפחים: ליטרים או סמ"ק), ולכן ניתן להסתייע בטיפולים אחרים נוספים. כיצד?

– ניתן לבחור טיפול שגורם לפיזור או המסה חלקית של שומן, (טיפולים של אנרגיות רדיו או לייזר, למשל), לפני שניגשים להליך שאיבת שומן, במטרה להפוך את ההליך עצמו לאפקטיבי יותר.

– ניתן לחלק את הטיפול באזורים הבעייתיים בגוף, אותם אזורים שבהם קיימת הצטברות עקשנית של שומן, (בצורת צלוליט או כשומן שאינו מגיב לפעילות גופנית ודיאטות), כך שחלקם יטופלו בעזרת שאיבת שומן ואחרים יטופלו בשיטות לא פולשניות. באופן זה ניתן להגיע לגוף פרופורציוני ויפה יותר ולא לטפל רק באזור מסויים.

– ישנם ניתוחים שבהם נוהגים המנתחים לשלב שאיבת שומן כבר במהלך הניתוח, מתוך הבנה שהדבר מספק תוצאות יפות ופרופורציוניות יותר. למשל, במתיחת בטן. כיוון שהמתיחה מטפלת בבטן התחתונה, חלק גדול מהמנתחים נוהגים להכניס במהלך הניתוח שאיבת שומן מהאזור העליון יותר של הבטן כדי להגיע לתוצאות סימטריות, חלקות ויפות.

– גם התעמלות ותזונה מאוזנת מספקות הזדמנות להצר היקפים. בדרך כלל, כדי לשמור על תוצאות של טיפולי הצרה, הרזייה, הפחתת והסרת שומן למיניהם, יש להקפיד על דיאטה וספורט. בחלק מהמקרים פעילות גופנית נכונה ואכילה מאוזנת, (אחרי התייעצות עם תזונאית מנוסה), יכולים למנוע את הצורך בהליכי שאיבת שומן ולהצר את היקפי הגוף מבלי צורך בפעילויות כירורגיות או אסתטיות רפואיות.

שאיבת שומן ויתרונותיה הבולטים

שאיבת שומן מספקת תוצאות מובטחות. מכשיר שמוכנס לגוף, ממיס את השומן ומסלק אותו מהגוף מבטיח שאותו שומן שסולק לא יחזור ולא יגיע למקומות אחרים. הוודאות הזו לא קיימת באף אחת מהשיטות האחרות, שעובדות על המסה של השומן ללא סילוק, על פיזור השומן בגוף ללא סילוק או על שפעול של מערכות הגוף במטרה לדרבן אותן לפרק את השומן. כיוון שבמהלך המסת שומן השומן מפורק, (על ידי חימום או באופן מכאני אחר), ומסולק מהגוף, אין צורך להמתין כמה טיפולים אלא רק עד להחלמת האזור, כדי לראות תוצאות. כיום ישנם מכשירי המסה פולשניים וחצי-פולשניים, מכשירים שמיועדים לנפחים גדולים או קטנים של שומן וטיפולים שמצריכים הרדמה מלאה או חלקית. בעזרת המסת שומן ניתן לטפל בתופעות שונות שכוללות הצטברות של שומן מיותר, בעיות גזרה והיקפים.