שורשים בביוב- מה עושים

שורשים בביוב- מה עושים

שורשים בביוב היא בעיה שלא רק מי שגר בבית קרקע ויש לו חצר עמוסה בצמחים ועצים סובל ממנה. גם מי שגם בדירה סובל לעיתים מבעיה של שורשים בביוב בעקבות העצמים שבחצר בית המגורים או אפילו ברחוב עצמו. יש עצים שהשורשים שלהם כ"כ חזקים ועמידים, שהם יכולים להגיע למרחקים עצומים ולגרום בדרך ללא מעט נזקים, בינהם סתימות ביוב. עצי פיקוס , למשל, הם עצים מסוג זה. שימו לב כי ברחובות בהם ישנם עצמי פיקוס, מרצפות המדרכה ו/או הכבישים נוטים "להתרומם" ולהתעקם עם הזמן- שורשי הפיקוס אחראיים לתופעה זו.שורשים בביוב יוצרים סתימה, שבאה לידי ביטוי בקושי של המים במקלחת, בכיור או בשירותים לזרום באופן חופשי דרך פתחי הניקוז.

לפני הפתרון- כמה מילים על שורשים בביוב:

שורשים בצנרת הביוב הם חלק בלתי נפרד ממגורים בקרבת עצים. שורשי העצים אוהבים וזקוקים למים ולמזון ומערכת הביוב שלנו היא בבחינת גן עדן עבורם. מערכת הביוב משופעת במים, ומשופעת בשאריות אורגניות שמזינות את השורשים. לכן, הם נוטים לצמוח לכוון מקור זה, ועם הזמן, כמובן, נותרות סתימות ביוב מתסכלות ומייאשות. אנחנו לא רוצים לוותר על עצים בקרבתנו אך גם לא מעוניים לחוות סתימות צנרת חדשות לבקרים, ובטח שלא להתמודד איתן.

שורשים שגוזמים אותם- פשוט נוטים לצמוח מהר יותר ועבה יותר. שורשים שמשמידים אותם בעזרת קוטל שורשים כימי- גורמים נזק לעץ עצמו וגם למערכת הביוב (מדובר בחומרים כימיים חזקים מאוד היכולים ליצור עיוותים בצינורות). משמיד שורשים כימי מספק פתרון זמני ועלול,במקביל, לייצר בעיות אחרות במערכת הביוב. אם כן, יש להתמודד עם שורשים בצנרת בדרכים חלופיות. איך?

שורשים בביוב וטיפול נכון:

שימוש בחומרים טבעיים שאינם מזיקים לסביבה מספק פתיחת סתימות מבלי לפגוע בבריאות העץ, בבריאותכם או בתקינות צינורות מערכת הביוב. חומר טבעי זה משמיד שורשים באופן כזה שהוא מקציף את עצמו ומפרק את השורשים הגורמים לסתימה עצמה. העץ בריא, ממשיך לצמוח, שורשיו ימשיכו לשאוף לעבר מערכת הביוב כי כאמור, שם יש להם מזון ומים בשפע, אולם שימוש בחומר קוטל שורשים זה אינו מזיק. יתרה מכך, כדאי ונכון להשתמש באותו קוטל שורשים באופן קבוע של אחת לשנה, על מנת למנוע סתימות ביוב חוזרות ונשנות בעקבות שורשי העץ. לחומר יש תכונה להקציף את עצמו במעלה צינורות הביוב, לפרק את השורשים ולפתור את הבעיה באופן מלא ללא גרימת נזקים מיותרים. טיפול מניעתי אחת לשנה יאפשר לכם ליהנות מהעצים שבחצר  או ברחוב שלכם, מבלי להיות מוטרדים מבעיה שורשים בביוב, פתיחת סתימות וטרדות מסוג זה.

כתיבת תגובה