שחזור רהיטים – דרך חכמה לעצב את הבית מחדש

כשהמראה הפנימי של הבית מתחיל לשעמם אותנו, אנחנו מתחילים לתכנן איך נשנה את העיצוב שלו, וזה כולל בחירת צבעים לקירות, בחירת רצפות או פרקטים חדשים וכדומה.

שינוי נוסף שבדרך כלל עושים נוגע גם לרהיטים שבבית, כאשר לרוב, אם אלו רהיטים ישנים, הרבה מאתנו מיד רצים לחנויות כדי לקנות רהיטים חדשים שיחליפו את מקומם של הישנים. מי שקונה רהיטים חדשים משלם הרבה, אבל אם אפשר למצוא בהם פוטנציאל והם עדיין חזקים ושימושיים, למה לא לעשות שחזור רהיטים ישנים?

שחזור רהיטים הוא מצוין מכמה סיבות: סיבה ראשונה, העובדה שאנחנו ממחזרים משהו שכבר יש לנו עוזר לסביבה. אבל בטח לרובכם לא ממש אכפת מהעניין הזה. אז נעבור הלאה. הסיבה השנייה היא החיסכון בכסף. היום רהיטים חדשים איכותיים עולים הון תועפות, ואם הרהיטים שלנו עשויים עץ מלא והם חזקים ויציבים חבל על הכסף שלנו.

וסיבה שלישית, שחזור רהיטים שכבר יש לנו חוסך מאתנו נסיעות, טרטור מחנות רהיטים אחת לאחרת, השוואות מחירים וכדומה.

שחזור רהיטים יכול להיעשות בכמה דרכים, הכל תלוי בנזק שנוצר לרהיטים עם השנים שחלפו.

אם נמאס מהמראה הרגיל והמשעמם של רהיטי העץ, גילוף ידני בעץ יכול להעניק להם מראה שונה לגמרי. הגילוף משנה את המשטח ויכול להוסיף לכל פאה של הרהיט משהו שיגרום לה לבלוט.

אם באמת אין דרך להציל את הרהיטים ולשמור עליהם במצב הנוכחי שלהם, זה עדיין לא אומר שצריך לזרוק אותם. פיסול בעץ היא דרך מצוינת להפוך רהיטים שכבר לא יכולים לשמש כרהיטים למשהו אחר. לדוגמא, דלת של רהיט עץ יכולה להפוך למסגרת תמונה גדולה.

כל דרך לביצוע שחזור הרהיטים ישנים, לרבות גילוף ידני בעץ ופיסול בעץ, רצוי שתיעשה על ידי בעלי מקצוע שיודעים לעבוד עם עץ מבחינה טכנית ובעלי כישרון יצירתי, ובקיצור, אמני עץ.

כדאי לבדוק עבודות קודמות כדי להעריך את מידת היכולות והכישרון של אמני העץ ולראות אם זה בכיוון של מה שאתם מחפשים וצריכים לעיצוב של הבית שלכם.

אתם עדיין להוטים לקנות רהיטים חדשים? שיהיה בהצלחה. אנחנו מעדיפים לחסוך זמן וכסף ולחדש רהיטים ישנים.