שיער מטופח ליופי וזוהר

סיפורים ומשלים מראים לנו שלשיער שלנו יש כוח, כמו שהיה לשמשון, וכשהוא איבד את השיער גם הכוח שלו הלך לאיבוד. אבל במציאות הכוח של השיער לא קשור לכוח פיזי אלא לכוח מסוג אחר, נקרא לזה attitude, הגישה שלנו ומה שאנחנו מעבירים לסובבים אותנו. מי שיש לו שיער מטופח, ולא בהכרח ארוך, מרגיש טו ביותר עם עצמו, ולכן יישא את עצמו בצורה בטוחה יותר.

אבל שיער מטופח לא בא סתם כך, וחשוב לטפח אותו ובמקביל לשמור על בריאות תקינה, כי זו משפיעה גם כן על השיער.

נתחיל עם הדבר הכי חשוב, שהוא החוזק של השיער. חיזוק השיער צריך להיות הבסיס של טיפוח השיער כיוון שהוא משפיע על מידת הנשירה שיש לנו ועל הנטייה של קצוות השיערות להישבר. ככל שהשיער חזק יותר מהשורש, כך תהיה פחות נשירה וככל שמטפלים בשערות כראוי, הקצוות יהיו בריאים יותר.

ויטמינים לנשירת שיער שנכנסים אל תוך הגוף משפיעים על הנשירה טוב יותר מאשר טיפוח השיער נגד נשירה באופן ישיר על השיער. כלומר, תכשירים שמורחים על השיער אומנם עוזרים, אבל לקיחת ויטמינים עוזרת הרבה יותר כיוון שאיתם פותרים את הגורם הפנימי בתוך הגוף לבעיית הנשירה.

טיפוח השיער עם ויטמינים לנשירת שיער בשילוב תכשירים שמורחים על השיער ומפחיתים את היקף הנשירה הוא כמובן האידיאלי, אבל רובנו עצלנים מדי מכדי לעשות את שני הדברים וגם אם החלטנו לנקוט בשתי הדרכים, הרבה מאתנו ככל הנראה ישכחו לקחת את הויטמינים או לשים את התכשירים על השיער. ולכן, מי שאין לו משמעת, אולי כדאי שיבחר באחת השיטות, כי יותר קל לזכור לעשות פעולה אחת.

כדי לדעת אם צריך ויטמינים לנשירת שיער או לא צריך קודם כל לבחון את היקף הנשירה. נשירה של שערות היא תמיד תוצאה של זקיק שיער שלא חזק מספיק, אבל אם הנשירה חזקה, כנראה שהרבה מהזקיקים האלו לא חזקים מספיק ולכן לא מצליחים להחזיק את השערות במקום. על כן, כדאי לקחת ויטמינים שיטפלו בבעיית הזקיקים באופן פנימי, כלומר מתוך הגוף, ולא באופן חיצוני.

אם כן, חיזוק השיער הוא חשוב כדי להעניק לנו שיער מלא ובריא עם נשירה בהיקף סביר. לגברים זה בוודאי חשוב כדי לעכב את תהליך ההתקרחות. אבל כמו שציינו, יש לחזק גם את הקצוות של השיער כדי שלא יישרפו ולא יתפצלו או יישברו, ולשם כך צריך למרוח תכשירים על השיער, אותם יש לבחור לפי עובי השערה ולפי מבנה השיער (מתולתל, גלי או חלק).